Alla inlägg den 15 januari 2015

Av maria tafvelin - 15 januari 2015 23:16

Jahapp, klockan är strax efter 23 och jag klev precis upp. Det blev en dryg timmes sömn inatt. Om en timme ska jag bege mig till jobbet igen. Jag vaknade och kunde absolut inte somna om, så det var lika bra att stiga upp. Jag tänkte att det är lika bra att bete sig som om det vore morgon, så jag startade perkon åxå :) Det är alltså fortfarande torsdag, men jag är inne på fredagsmorgon ... fniss


När jag kom hem från jobbet gick jag bara upp och hämtade hundarna, sen gick vi en promenad. När vi kom tillbaka, så blev Cornelis förgrymmad på Paddy i hallen, av någon anledning. Han bet honom inte, men han gormade på honom väldigt högljutt. Paddy skrek tillbaka, det var som två barn som blev ovänner över plastbilen i sandlådan. Jag skrek rakt ut så lampan i hallen kunde ha ramlat ner, och grannarna torde ha hört det, sen blev det lugnt. Ingen av hundarna verkade direkt brydda över saken, så vad det än gällde så var det åtminstone för tillfället, avklarat. 


Mattias hittade muttrar på jobbet, så i morgon, nej idag .... nej i morgon, kan jag laga sparken :) :) :)  Det bådar gott inför helgen. 


Tänk att kaffe kan smaka riktigt gott såhär mitt i natten åxå. Hundarna snarkar och sover, och jag står i mitt supersöta kontor och dricker .... det är faktiskt precis som om det vore morgon. Efter kaffet ska jag ta ut hundarna på morgonrundan ... nä, kvällspinket, innan jag åker iväg på jobbet. 


Ha en .... God Natt :)

Av maria tafvelin - 15 januari 2015 09:23

Molly är nog kär. Hon har ALDRIG velat ligga nära någon annan hund än Paddy och Kelly, inte ens sitta nära. Men Cornelis ... 

   

De är som ett fint litet par :)


Idag börjar jag jobba kl 13 och jobbar till 17, sen börjar jag om igen 01 och jobbar till 05 eller 06. Det gäller att försöka hinna sova nån timme efter första omgången, och sen försöka somna i morgon bitti direkt efter morgonpromenaden. I morgonkväll är det ju personalfest med bowling, middag och hockey :)  Då vill man ju orka hänga med åtminstone till kl 22 :)


Oj, det måste jag berätta innan jag glömmer - inatt var det sommar igen i drömmarna :) Är det så att i mardrömmarna är det vinter, och övriga drömmar sommar?    Fortsätter utredningen :)


Det blev sent igårkväll, i ett av hundforumen jag är med i på facebook var det några personer som ... ja.. jag vet inte vad jag ska kalla det ... ställde frågor bara för att provocera, kan man kalla det. Till en början tolkade jag det som att det fanns ett äkta intresse för att få svar på frågorna, men till slut upptäckte jag att det spelar ingen roll vad man svarar, så kommer det bara nya "frågor". Så trött man blir.  Gruppen handlar om naturligt ledarskap, och vi som är intresserade av hur vår relation med hunden påverkar hela hundens beteende och agerande. Jag tycker att det är oerhört intressant att upptäcka vilken stor betydelse det har, det här med hur JAG agerar. Inte bara vid hundmöten osv. utan HELA TIDEN.  Jag märker det knappt på mina egna hundar, för de är ju vana .... men ser det ju tydligt med andras hundar, och Cornelis då, som nyss har kommit. Är man lugn, så smittar det av sig på hundarna, det är bara så. Bästa kompisen sa ju, när jag hade Bjässen här: Fränt att hundar blir som vax i dina händer.   Jo, lite fränt är det allt att lugn kan påverka så mycket som det gör. Är man stissig, pratig och "all over the place" så blir hundarna det åxå. Men, hur gör du? är det rätt många som frågar faktiskt, särskilt ägare till de hundar som tillfälligt bott här, eller vistats här korta perioder.   Hur jag gör? - Jag gör inte så mycket alls. Säger definitivt knappt ett ord, utan vill att hunden ska koncentrera sig på mitt kroppsspråk. Det går oerhört snabbt att på det sättet få ner hunden i stress, tro det eller ej :)


Det är jättemånga som har problem med hundmöten, och att hunden drar i kopplet. Många hör av sig och vill ha tips med att "träna bort" dessa problem. Jag säger såhär till en början: Sätt silvertejp över munnen, det är steg 1. Direkt du vaknar på morgonen sätter du på silvertejpen, och sen får den sitta på hela dagen. Mer gör du inte de första tre dagarna. Återkom sedan :)  Så, du som läser det här, är hundägare, och har problem vid hundmöten och koppeldragande - sätt silvertejp på munnen och låt den sitta på i tre dagar, återkom sedan :) :) :) 


Nä, det var ju inte problem jag skulle prata om, det var ju kärlek :)  Alltså, att se Molly och Cornelis .... det värmer i mitt hjärta. 


Jädrar, klockan går .... bäst jag hänger av mig morgonrocken och vispar igång dagen :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards