Alla inlägg den 16 januari 2015

Av maria tafvelin - 16 januari 2015 10:47

Fredag morgon, eller, nu är det ju redan förmiddag. Det här med att jobba natt är lite klurigt :)  Jag drack ju morgonkaffe strax före midnatt, jobbade till kl 5, kom hem, gick en halvtimmes promenad med hundarna, somnade kring 7, vaknade 10.30 och nu är det morgonkaffe igen. Hörde på radion igår att 4 koppar kaffe per dag har ingen farlig effekt rent hälsomässigt. Helvete, det blev ju 6 koppar igår ....


 Hundarna har ju redan fått mat, och de har redan gått morgonpromenaden, så det här blir ju lite smått annorlunda ... ska ta ut dem en rejäl runda nu tänkte jag, sen har jag lite att fixa innan jag ska ta bussen in till stan för personalfest, så det gäller att inte stå och väga på hälarna alltför mycket så att det blir stressigt sen. 


Jo förresten, det gick superbra på jobbet inatt :)  Ungefär dubbelt så snabbt som förra fredagen :) Det känns kul  när man förstår att man börjar behärska det man gör. Jädrar va jag har fått lära mig många olika arbetsuppgifter. Jag tror inte att det är någon annan som kan så många områden som jag faktiskt. Eller, kan och kan, alla uppgifter sitter ju inte i ryggmärgen än, men jag kan hoppa in på de flesta "stationerna" och det är ju superhäftigt :)


Vad som INTE blir optimalt de här dagarna, är att hundarna blir lämnade själva för mycket. Nu är det ju inte ofta jag går ut, och det är inte ofta personalfest, så det ska nog gå. 


Nä, nu är tredje koppen drucken och det är dags att dra igång. Ha en bra fredag, och fyll den med nåt värt!

Goddagens

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards