Alla inlägg den 22 januari 2015

Av maria tafvelin - 22 januari 2015 20:59

Idag hämtade jag ut mina nya brillor, och jädrar så bra jag ser nu :) Helt fantastiskt känns det :)


Efter jobbet åkte jag och Pernilla ner till optikern och hämtade ut glasögonen, sen begav jag mig hem för att gå ut med hundarna. Lite småfippel blev det innan jag slumrade i soffan med hundarna ett par timmar. Nu har vi varit ute på kvällspromenad och jag ska försöka sova några timmar till innan jag ska iväg på jobbet igen. 


Hoppas du haft en bra dag, att du gjort smarta val och att du fyllt den med värda grejer.


Gokväll

Av maria tafvelin - 22 januari 2015 06:03

Torsdag morgon. När perkon hade puttrat klart och jag hällde upp första koppen, så var det bara vatten. Hett vatten. Det blev ju såhär häromveckan åxå. Bara hälla bort det heta vattnet och hälla i kallt vatten och göra om proceduren :)


Nu är i alla fall KAFFET klart , och gott är det :) Ser att det är 16 minusgrader ute, så jag ska försöka komma mig ut  med hundarna lite tidigare än vanligt så att motorvärmaren hinner sitta i mer än en timme. Egentligen borde jag klä mig och gå NU, men det gör jag inte ... fniss. Jag kör min morgonprocedur i lugn och ro, och nu, sedan Mattias fixade med min bil, så funkar ju allt och jag behöver aldrig vara rädd att bilen inte startar :)  


Igår hämtade jag kängorna från gummiverkstan. Jag har ju dubbat dem, och det funkar perfekt. 30 kr kostade det. Jag hade ju mailat om prisuppgifter från andra gummiverkstäder i stan, och på ett ställe skulle de ha 300 kr. Gissa om JAG känner mig nöjd :)  


På tal om igår. Paddy och Cornelis fick träna lite balans

         


Idag jobbar jag 8-12, sen går jag ut kl 01 igen och jobbar till 05. Jag har ännu inte fått kläm på när jag ska sova, men det löser sig nog. Jag kan ju sova lite nu och då. Jo just ja, efter jobbet idag får jag hämta mina nya glasögon!! Det ska bli SSSÅÅÅÅÅÅÅ härligt så ni anar inte!!!!  


Nu ska jag klä mig, klä hundarna och gå ut. Ha en bra dag.

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards