Alla inlägg den 23 januari 2015

Av maria tafvelin - 23 januari 2015 22:10

Efter morgonrundan mitt på dagen, åkte jag in till stan för att hämta ut medicin och köpa en kontakt så att jag får upp lampan i hallen, som jag fått av Hannah och Robban :)  När jag kom hem från stan, tog jag först ut Cornelis på solopromenad. Jag släppte honom lös på skoterspåret, och vi hade en superhärlig timme därute

       

Innan vi kom hem, tog batteriet slut i telefonen, så jag skyndade hem, satte telefonen på laddning, och tog de andra hundarna på en runda efter gångvägen. Promenera någonstans utanför ära och redighet, utan telefon, DET gör jag inte. 


Efter superhärliga promenader med hundar, blev det lite städning här i paradiset. Det tar ju inte så värstans lång tid att  städa här, men hur det än är, så är det så skönt när det är gjort :) 

Mys i soffan efter det

   


Förresten .... är det lättare att Hata på nätet, än att tycka om? Är det Lättare att vräka ur sig elakheter, än godheter? Varför i så fall?   Alla har vi hört talas om, och många av oss har blivit utsatta för näthat. Jag har själv inte blivit det i någon större skala. Det hat jag mött, är ju från människor jag mycket väl vet vem det är, och det kapitlet är över sedan en tid, så det är lugnt ... men många möter hat, varje dag, av okända till och med. Vad beror det på? Vad är det som gör att människor sitter och skriver rena elakheter till andra, utan att ens känna dem? Vad är det som gör att människor är elaka mot andra överhuvudtaget? Mindervärdeskomplex? avundsjuka? Eller, är det någon form av sjukdom? 


Jag har inget svar på det själv, men jag funderar över det ibland. Nu är det rätt länge sedan jag fick sjuka anonyma kommentarer på min blogg, men jag undrar ibland vad det är som gör att människor skriver sådana.  Att många pga avundsjuka eller missriktad ilska, skriver skit om människor de känner, det finns det åtminstone någon form av logik i , även om den är både märklig och tokig ... men att skriva hatiska kommentarer till människor man överhuvudtaget inte känner, DET är för mig en gåta. 


Det är väl såhär att de som hatar mest, är i störst behov av kärlek. Det som är svårt, är att GE dessa människor kärlek, för det bär lixom emot att ge, till de som inte förtjänar det. MEN, jag tror att de som förtjänar det minst, behöver det mest. ALLA behöver kärlek. Så är det. Alla behöver bekräftelse. Det är INTE fult att vilja ha bekräftelse, även om många använder det som ett hånfullt uttryck. Alla behöver bekräftelse. Ja, du åxå. JAG tycker om att GE andra människor bekräftelse, bland annat genom de olika medmänskliga projekt jag deltar i. Jag behöver, och FÅR bekräftelse genom de människor jag kommer i kontakt med, som uppskattar det. 


Jag är nog rätt så bra på att bekräfta mig själv åxå. Inte så att jag är stöddig eller dryg, men jag uppskattar mig själv, tycker att jag är en bra människa. Jag uppskattar mig själv för att jag är bra på att lyssna och ställa upp på människor. Jag dömer ingen. Alla är lika mycket värda i mina ögon. 


Det märks att jag sov till mitt på dagen. Det känns inte aktuellt att krypa isäng än på ett tag. Jag ska duscha och bädda rent i sängen ... sen kanske ligga och se på tv en stund :)


Skänk en tanke till det jag skrivit om nät-hat. Bli ALDRIG en sådan som anonymt kastar hat omkring dig bara för att det går. Lova mig det. 


Gokväll


Av maria tafvelin - 23 januari 2015 11:37

Klockan är 11.40 och jag dricker morgonkaffe för andra gången det här dygnet :) 00.15 drack jag första svängen. Lite grus i ögonen men vid gott mod, ska jag ta mig an den här fredagen :)  Det är 13 minusgrader och pyttesmå snöflingor dansar runt utanför fönstret. 


Idag ska jag tvärt ner på stan. Jag måste kuta in till optikern och be dem småjustera glasögonen lite. De klämmer bakom höger öra, och sitter lite snett. Jag vågar inte bryta själv .... för ett antal år sedan, bröt jag loss ena skalmen när jag skulle justera själv, så det gör jag inte om :)


I övrigt idag är det städdag, och naturligtvis promenader med hundarna. Jag tror att jag ska ta ut dem två och två, bort på skoterspåret. Tur att det är ljust lite längre nu, annars skulle jag inte hinna nåt alls innan det blir mörkt. 

Ha en bra fredag, och låt inte timmarna bara rinna .... fyll dagen med nåt värt. Man behöver inte fylla HELA dagen, en del dagar räcker det att man ringer en vän eller tar ett fotbad. Det viktigaste är att Finnas NU. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards