Alla inlägg den 31 januari 2015

Av maria tafvelin - 31 januari 2015 23:34

Tänk att ett telefonsamtal kan fylla en människa med Så mycket glädje :)


TACK till min fd arbetsgivare, som rätat ut SÅ många frågetecken!   


Kärleken Är.

Av maria tafvelin - 31 januari 2015 09:33

Då är det lördag :)  Jag vaknade 8.30, smög upp och stängde balkongdörren, nästan log när jag tittade mig i spegeln inne på toa. Anledningen till leendet var min nya fina pymme :)

 

Den är superskön, och superfin :)  


Månne var det att jag har ny pymme som gör att jag halkade ur rutinerna. Jag gick och startade datorn, läste norran och undrade varför perkon inte bubblade och knorrade. Visstja, jag hade ju inte startat den. Det brukar jag alltid göra INNAN jag läser norran. Upp, stänga balkongdörren, ta på tjocksockar, gå på toa, ta på morgonrocken ... här slirade det fel, eftersom jag har den här nya fina varma pymmen så behöver jag inte morgonrocken ... det var nog därför jag tappade tråden, för istället för att gå till köket och starta perkon, så gick jag direkt till datorn. Ni ser vad det behövs lite för att det inte ska bli som vanligt. 


Nåja, ordningen är återställd och jag står i mitt supersöta lilla kontor och dricker kaffe. Hundarna sover .... allt är tyst. Underbar start på dagen. 


Mitt på dagen ska jag möta upp min kompis Annica och hennes dotter Stina. Vi ska gå och lunch-fika på stan :) Det ska bli superkul ! 


Nä, bäst jag drar i mig sista skvätten kaffe och startar upp med en morgonpromenad. 7 minusgrader och grå himmel är faktumet i detta nu. Det spås ska snöa även idag, men bring it on bara. Jag slipper ju skotta :)


Ha en Bra Lördag och fyll den med nåt värt. Kom att tänka på en låt som passar på nåt sätt. Drog igång #spotify

Ta vara på den tid du/ni har. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards