Alla inlägg den 2 februari 2015

Av maria tafvelin - 2 februari 2015 22:09

Jag bestämde mig häromdagen för att bli en bättre människa. Ja alltså, inte för att jag tycker jag är en Dålig människa nu, men jag funderade ett tag på vad jag kunde förbättre hos mig själv. Vilka vassa kanter kan jag slipa till, vilka olater kan jag förändra, för att bli Ännu bättre?  Måste jag alltid vara långsint? Ska man ha kvar sina mindre bra sidor hela livet, och säga: Sån är jag?  Ju mer jag tänkte på det, desto mer kom jag fram till - Nä .... jag har ju alla möjligheter att förändras, och faktiskt bli en bättre människa. Varför då inte göra det. Jag har redan gjort ett par saker i rätt riktning, och det känns riktigt bra. När jag fyller 50 vill jag ha kommit dithän att jag faktiskt slipat till mig :)


Idag läste jag ett anrop på facebook. En granne och facebookvän behövde lift in till stan. Hon skulle egentligen lånat en bil, men när hon fick veta att det inte längre var möjligt att låna bilen, var det för sent att ta bussen till den tid hon hade att passa inne i stan. HOn skulle vara där kl 13. Själv skulle jag åka till jobbet 13.30, men kände att jag kan ställa upp och skjutsa in henne till stan. Jag kom 40 minuter tidigare till jobbet, och det är ju inte hela världen :)  I min värld känns det BRA att kunna ställa upp när det finns möjlighet. 


När jag kom hem från jobbet, blåste det inte riktigt lika mycket, så det funkade att ta en något längre promenad. Men jädrar så mycket snö det är! Men som jag förstått det så ska snöandet avta nu, men det ska blåsa  mer istället. Ja, man kan inget göra åt vädret, det gäller bara att försöka anpassa sig så gott det går. 


Nu är det dags att krypa i pymmen och göra kväll. Vi har varit ute på kvällspink, och det snarkas ganska bra redan hör jag.  I morgon ska jag fortsätta göra saker som gör mig till en bättre människa, det är riktigt Kul :)


Hoppas Du haft en bra dag, och att du kunnat fylla den med nåt värt. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 2 februari 2015 10:58

Nä, skämt åsido, huvudet känns inte alls tungt. Väldigt lock för vänsterörat, och väldigt mycket tinnitus dock. Eftersom det är från gamla örat, så blir det nog inte värre än såhär. Balanscellerna har nog bränts bort vid det här laget, så det finns inte så mycket som kan ställa till yrsel från den sidan längre. Märker det tydligt på balansen åxå. 


Snöovädret fortsätter. Var nyss ute på morgonrunda, och det är ju tur att man har EN hund som är villig att ploga i djupsnön :)  Han heter Cornelis :)   När vi passerade Konsum, stod en bil där som blivit påkörd i bakpartiet. Jo, kan tänka mig att det händer en och annan olycka de här dagarna. Pratade med Hannah för en stund sen. Hon är chaufför för Wallins Kafferepet idag, och hon klev väl upp där vid 3 i morse för att skotta ut sin bil för att överhuvudtaget ta sig till bageriet. Inte kul att vara chaufför idag, speciellt om man måste köra där plogbilen inte hunnit vara. 


Börjar jobba kl 14 idag, men det är väl bäst att åka i väldigt god tid känner jag. 


Nä, nu ska jag träna lite hund härinne innan det är dags för lunch. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards