Alla inlägg den 4 februari 2015

Av maria tafvelin - 4 februari 2015 22:34

Idag har jag varit svajigare ... När jag kom hem från jobbet tog jag en promenad med hundarna, sen la jag mig i soffan. Sov i princip 14-18 ... har knappt varit upp ur soffan på hela kvällen. Korta pinksvängar med hundarna bara ... och nu ska jag krypa isäng. Hur trött som helst. Hoppas jag fixar jobbet i morgon.


Gokväll

Av maria tafvelin - 4 februari 2015 05:41

Nähää??? Tog startupen för lång tid?!! SKÄMTAR DU?!  fniss  


När jag kliver upp på morgonen, trycker jag igång datorn när jag går och stänger balkongdörren. (vilket är det första jag gör) Sen går jag på toa, ibland hänger jag på mig morgonrocken(det gjorde jag idag, för jag kände mig lite frusen). Sen går jag in i köket och laddar perkon. Efter det styr jag stegen in till mitt supersöta kontor, och datorn, men den har aldrig hunnit igång redan då, utan jag får stå och vänta lite .... ibland blir skärmen randig, och då får man meka med den lite för att få den att klarna ... sen får man vänta lite till .... och efter en stund dyker det upp en ruta som säger: You´r startup took too long. - Thank you very much for the iformation, säger jag då ... fniss


Nä, sanningen är väl att den här supersöta lilla datorn håller på att ha gjort sitt. Igårkväll var det rent hopplöst. Varje tangenttryck gjorde att den var tvungen stå och tänka en evighet, så jag gjorde aldrig nåt blogginlägg. Jag hade helt enkelt inte tid att stå så länge som skulle ha behövts :)


Nu på morgonen verkar den lite piggare, när man väl fått igång den vill säga :)


Igår, före jobbet, tog jag ut Cornelis på en sparktur   

Det var tungt före, så jag fick hjälpa till nästan hela vägen. Jag var helt svettig i pannan när vi kom tillbaka :) Jag blev utan liv i telefonen efter den här resan, så jag fick lägga den på laddning medans jag var ute med Paddy, den gången utan spark. Med honom får man ju ingen draghjälp alls.  Lite inomhusträning med Kelly och Molly, sen var det dags att åka på jobbet. 


Idag ska jag förbi apoteket efter jobbet. Jag jobbar 8-12 idag och i morgon, och måste in och köpa nya öronproppar. Jag måste även köpa öronrengöring till Cornelis. 


Ikväll tänkte jag mig iväg till Bureå för att träna hund. Tror det får bli Kelly. Kanske till och med Kelly och Paddy, vi får se. 


Nä, dags att hänga av morgonrocken, väcka hundar och gå ut. Ha en riktigt bra dag, och fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards