Alla inlägg den 7 februari 2015

Av maria tafvelin - 7 februari 2015 21:56

En härlig, underbar Lördag håller på att ta slut. Efter morgonpromenad och frukost, tog jag med Cornelis in till stan för att köpa en sele och träna vardag. Han ska INTE hoppa upp på människor och pussa dem blå , bara för att de kommer i hans väg, eller för att jag pratar med dem. 


Inne på Björkis skötte han sig HELT exemplariskt!  JOhanna, hon som äger stället, är ju så himla trevlig och pratsam, så vi blev ju kvar ett tag ... så det hann ju både komma in kunder MED och utan hundar. Cornelis var hur bra som helst. Han satt vid min sida utan kommando. JOhanna sa: men, han sitter ju helt stilla!   Ja, han gjorde ju det :)  Visst, när det kom in en hund, gurglade han, som bara HAN kan .... som ett jollrande barn ... men, han satt kvar vid min sida ... UTAN KOMMANDO. UTAN GODIS.   


Efter att ha köpt en fin sele till honom, gick vi ner på stan, där jag återigen ville att han skulle hålla sig vid min sida, utan att dra mot människor eller hundar. Han fixade det PERFEKT ! Fina Fina Cornelis !!!!


Stannade till på jobbet på väg hem, då Pernilla och Mattias var där, sen åkte jag hem och tog en timmes promenad med mina fina hundar

 

Till middag gjorde jag en pizza. INte lchf ... fniss ... måste ju bromsa viktnedgången lite ;)

 

Hörrni, följande foton är höjden av självupptagenhet, och självömkande, jag vet ... men, högertummen är så svullen och OND

Jämför vänster och höger tumme

   

äh, ni kanske inte ens ser skillnad ... men ont gör det i alla fall.


Nu ska jag ta min onda tumme och gå isäng i alla fall  :)  Hoppas du haft en bra dag :)


Gokväll 

Av maria tafvelin - 7 februari 2015 10:23

Igårkväll rasade sängen ihop igen. Alltså,  ribbotten åkte ner på ena sidan. Ok, det är bara att spotta i nävarna och ta i för kung och fosterland, för det är inte en alldeles busenkel manöver att få bort först bäddmadrassen, sen den stora madrassen. Sängen står ju med bredsidan mot väggen, så det är inte lättjobbat. När jag lagt till ribbotten och skulle kånka tillbaka madrassen, så höll jag på att tappa den, och gjorde illa tummen nåt jävulskt. Idag kan jag inte böja den. Tummen alltså. Tur det är på högerhanden, för jag håller ju kopplen, samt lyfter kaffekoppen med vänster hand :)


Om jag mår bra idag, kan det hända att jag tar Cornelis med mig in till stan, och tränar vardag där. Han vill ju attackpussa alla människor som överhuvudtaget finns i närheten, och det funkar ju inte. För de som inte är så duktiga på hundspråk, ser det ut som att han vill äta upp dem. Men, han ska inte pussa dem heller. Man kan få fläskläpp för mindre faktiskt. 


Nä, nu ska jag ta ut hundarna i solen. Underbart väder idag. Det droppar från taket, solen lyser, 2 plusgrader. Hej Lördag, nu kör vi :)


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards