Alla inlägg den 8 februari 2015

Av maria tafvelin - 8 februari 2015 21:30

Vilken Dag!!!  Jag struntade ju i ridhuset, och var utomhus med hundarna istället :)   Efter morgonrunda och frukost tog jag först Paddy på en solorunda, till stor del ute på isen

     

Han uppskattade att få rejsa :)  Tyvärr var det rätt så mjukt och sörjigt på vissa ställen på isen, så det var lite tungjobbat. 40 minuter blev det, sen gick jag hem och bytte hund, och tog ut Kelly  

     

Hon rejsade åxå rätt bra :)   Samma runda med henne, 40 minuter, sen gick jag hem och tog Cornelis och Molly med mig

     

Cornelis rejsade, inte Molly ... fniss .... Men det funkade att ha dem lösa ihop, och det var DET som var själva poängen. Synd bara att mobilens batteri dog, annars hade jag fått många fina bilder. Nåja, får bli nästa gång. De fick 40 minuter åxå.   


När jag hade hämtat Cornelis och Molly och var på väg ut på isen, mötte jag en hundägare med hund. Hon tog sin hund bakom sig när vi möttes, och jag stannade när vi sa Hej. Jag har ju sett henne förut, men aldrig mött henne på gångvägen. Vi började prata och hon berättade att hennes hund var rädd för andra hundar, mest rottweiler. 

- Är det en rottweilervalp, frågade hon och tittade på Cornelis. 

- Nej, svarade jag, det är varken en valp eller en rottweiler, det är en staffordshire bullterrier och han är 4 år. Men du, sa jag, din hund ser inte alls rädd ut. Den såg mest nyfiken ut. 

- Nä sa hon, faktiskt inte. 


Vi bytte ytterligare några ord innan vi gick vidare. En del TROR att hunden är på ena eller andra sättet, men det stämmer inte riktigt :)  


I morse på morgonpromenaden när jag tog upp skit efter Paddy, passerade precis ett äldre par. 

- Tänk om alla gjorde som du, tog upp efter hundarna, sa mannen. 

Ja, jag håller verkligen med. Det ligger stora mängder hundskit efter gångvägen, och det ser riktigt vidrigt ut. I somras ... eller var det sommaren före det ....  var det ju åxå en man som blev så glad över att jag tog upp skiten. Vafasen, det är ju självklart , man är skyldig att göra det dessutom. Men, många verkar "skita" i det tyvärr.  En äldre man som har en liten pudel,  han tar aldrig upp tror jag. Jag tror inte han kan böja sig såpass att han når ner till marken. Han kommer med rullator och hund varje morgon, så hunden får nog rejäla promenader, men skiten, den ligger kvar på backen. Men de allra flesta, är inte så gamla och skröppliga, så de borde kunna böja sig ner och ta upp. 


Nåja, det var som en parantes, dagen i övrigt har varit fantastisk. Hundarna har varit rätt så spaka under kvällen, och nu ska vi ta kvällsrundan innan det är dags att krypa isäng. 


Hoppas Du åxå haft en bra dag, där du kunnat göra bra val, och fyllt dagen med värda grejer :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 8 februari 2015 10:55

Söndag förmiddag. Solen skiner, det är ett par minusgrader. Morgonpromenaden var ljuvlig. Idag hade jag tänkt åka till ridhuset och träna hund, men tanken slog mig - vad ska jag träna? Och vilken hund? 


Att köra flera mil för att nöta samma saker om och om igen, känns meningslöst. Att köra flera mil för att träna saker jag kan träna hemma i vardagsrummet, känns meningslöst. 


Jag struntar i att åka dit helt enkelt, och kör solorepor på isen med dem istället :)  Jag drar iväg nu direkt :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards