Alla inlägg den 12 februari 2015

Av maria tafvelin - 12 februari 2015 20:43

Slutade jobba 17.30, hem, ut med hundarna och sen fixa mat. Hundarna fick kyckling 

 

Själv åt jag spenatsoppa

 

Nu ska jag sova en stund, sen gå ut med hundarna, sen åker jag och jobbar kl 01.   Inatt är det mycket jobb kan man lugnt säga. Det ska ut ca 2000 semlor, 150 alla hjärtans dags-tårtor, 20 "vanliga" tårtor, 500 alla hjärtans dag-bakelser, 40 smörgåstårtor, plus alla andra bakelser. Det här är vad som ska ut från "kondis" i morgon, alltså, tillverkas inatt. Pernilla och Mattias håller på och förbereder och jobbar allt vad de orkar, de har haft en lång dag, och får en lååååång kväll. Pernilla har även en bröllopstårta för 70 personer att göra inatt. 


Bäst jag lägger mig. Förlåt hundarna att torsdagar blir lite tråkiga, särskilt när jag jobbar eftermiddagspasset, plus nattpasset. Nästa vecka jobbar jag ju förmiddagspasset och slutar kl 12, då hinner man ju mycket innan kvällen ändå. Eller ... de kanske inte tycker att det är tråkigt, snarare vilsamt :)


Hoppas du haft en bra dag! :)

Gokväll

Av maria tafvelin - 12 februari 2015 12:18

5 plusgrader och sol, men en sjujävla blåst :)  Så kan man sammanfatta dagens väder såhär långt. Det var en kvinna som tappade sin påse full med pantflaskor och burkar utanför konsum, och jag tror att vissa återfinns i stan och vissa i Skelleftehamn, för de drog iväg åt alla håll i en jädra fart. Tiggaren som dagligen sitter utanför entrén, sprang som en gasell för att hjälpa damen att plocka ihop flaskorna. 


Jag fyndade färsk hel kyckling för 15 kr kilot på Konsum idag. Egentligen 29.90, men det är sista förbrukningsdag idag, så jag köpte två stycken. En för hundarna att dela på till middag, och en för mig att mala kycklingfärs av och göra kycklingburgare :) Idag jobbar jag 13-17, sen går jag ut inatt kl 01 igen


Kolla så fin tårta, och fina bakelser Pernilla har skapat nu inför Alla Hjärtans Dag! Det är en chokladtårtbotten, vit chokladmousse, och hallonmousse. Mums! Både gott och vackert!! 

 


Nä, nu ska jag iväg till jobbet. Ha en bra Torsdag :)

Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards