Alla inlägg den 14 februari 2015

Av maria tafvelin - 14 februari 2015 22:11

Vilken dag! :)   

Cornelis fyller 4 år idag, och han har fått fira ordentligt. Både med att dra spark och äta kyckling :)

         

Eftermiddagen blev lugn för oss alla

 

Till middag hade jag ju bestämt mig för att göra kycklingburgare, och så fick det bli

       

super-super gott !!!  DET kommer jag att göra om :)

Jag har haft tvättstugan åxå, så det har blivit lite tvätt-pyssel :) 


Laddaren till telefonen dog totalt nu i afton, så nu är telefonen död. Ska åka in till stan och köpa en laddare som faktiskt passar, i morgon :)


Jo, det här med siffrorna. 4 år, det är ju Cornelis som ni vet. 10 kg är vad jag gått ner nu, och 20 cm vad jag förlorat i midjemått. Nu låter det som att jag är smal, men så är det inte alls. Jag hade gått upp så absurt mycket, så det dröjer några kilon till innan jag är tillbaka, men jag är på god väg i alla fall :)


Har varit ute med hundarna på kvällsrundan, nu ska jag se qx-gala tills det är dags att sova :)


HOppas du haft en Bra Alla Hjärtans Dag!

Gokväll

Av maria tafvelin - 14 februari 2015 10:09

Vad är det för dag, är det en vanlig dag, nä Det är ingen vanlig dag, för det är Corres födelsedag, HURRA, HURRA, HURRAAAAA !!!!


Idag blir Cornelis 4 år. Minstingen i familjen :)

                               

Tänk, Cornelis är den ende av mina hundar som jag faktiskt vet med säkerhet hur gammal han är. De andra är ju bara en gissning, till och med i antal år. Kelly, älskade lilla Kelly, hon blir 9 år i år. Jag hoppas att de gissade fel på några år, men vet att det troligtvis isåfall är åt "fel" håll. Jag har ju haft henne i 5 år, och de gissade att hon var ca 3 år när hon kom. Tydligen hade hon suttit i buren i hägnet i minst 2 år, så 7 år vet vi SÄKERT att hon är, och hon var inte valp när hon hittades.  Så det kan nog stämma att hon blir 9 år. 


         

Molly, lilla rivjärnet, hon blir 7 år i Maj. Hon var gissningsvis ca 2 år när hon kom. Hon, som äntligen fått en vän som hon tyr sig till.

           


Paddy var ju dryga året när han kom, och det kan nog åxå stämma. Han blir ju 6 år i mars. Jag tror att jag måste till veterinären med Paddy . Han brukar ju tappa i vikt när han har sina "pinkperioder" men den här gången har han inte fått tillbaka hullet. Jag ger honom i princip dubbelt så mycket mat, men han lägger inte på sig ändå. Jag börjar faktiskt känna mig orolig. 

            Nä, nu är det hög tid att komma ur morgonrocken. Jag önskar er alla en Fin alla hjärtans dag. Här började det lite tokigt. När jag skulle hälla upp kaffetår nr 3, så var perkon tom. Va?! Blev det bara 2 koppar, eller har jag druckit 3, men tappat räkningen? 


Vet inte, men perkon är tom i alla fall :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards