Alla inlägg den 15 februari 2015

Av maria tafvelin - 15 februari 2015 21:36

Åh, vilken dag!!!   Det var kallt på förmiddagen, men vackert. Jag åkte tvärt ner på stan för att köpa en ny telefonladdare, kilade upp till Pernilla och Mattias en sväng åxå innan jag åkte hem och satte telefonen på laddning. När jag fått upp procenten på den en aning, tog jag hundarna och gick en ljuvlig 1.5 timmars promenad i solen. 

 

Så himla skönt!! 


Till middag blev det kokt torsk, och till efterrätt blev det fruktsallad och glass. Supergott :)

   

I övrigt har det i ärlighetens namn, mest varit mys i soffan :)

       


I morgon börjar jag jobba kl 14, så jag tror att jag ska jobba lite med hundarna var för sig. Molly ska få dra lite kätting, kanske lägger ett spår till de andra. Det ska inte bli så himla kallt i alla fall :)


Jo just ja, vad jag faktiskt har åstadkommit mer idag, är att jag satt ihop trådbackessystemet jag beställde med Pernilla och Mattias igår när de var på IKEA. Nu är det ordning i garderoben :)  


Vi har redan varit ute på kvällsrundan, så nu kryper vi isäng. Hoppas att du åxå fått ha en bra dag, som du kunnat fylla med värda grejer. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 15 februari 2015 09:51

Igår blev det ju klarblå himmel och strålande sol mot eftermiddagen, och det var ljuvligt. När solen lyser sådär som den gjorde igår, så längtar jag tills det blir balkongväder, så att jag kan fortsätta jobba på min trädgård :)


Inatt har det tydligen varit väldigt kallt. Jag vet inte exakt HUR kallt, men det var svinkallt när jag klev ur sängen i alla fall. Nu verkar det vara 12 minus i alla fall, och jag ska klä på mig och gå ut med hundarna, samt sätta i motorvärmarkabeln så att jag kan åka ner på stan senare idag. Köpa ny laddkabel till telefonen ni vet. 


I afton blir det fisk till middag. Kokt torsk med jordärtskockspuré och limesås närmare bestämt. 


Lilla Molly har hoppat ur sängen nu, och satt sig nära Cornelis i soffan. Nu är det dags att rotera här. Ha en bra söndag, och fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards