Alla inlägg den 17 februari 2015

Av maria tafvelin - 17 februari 2015 22:03

Kl 11 idag ringde Pernilla. Då åkte de från jobbet hon och Mattias. De åkte dit igår afton kl 16 och började jobba, och jobbade alltså till kl 11 idag. Fy fasen vilket arbetspass!  Själv jobbade jag 14-18 :)   Efter jobbet svängde jag förbi i Bergsbyn och hämtade 10 kg hundmat som jag lastade in i frysen innan jag tog en 40 min. promenad med hundarna. Kvällen känns kort och snabb, för det är redan dags att gå isäng, ska bara ta ut hundarna först. 


Det har inte blivit någon semla än i år, och det blir nog inte det heller.   :)


Nä Jisses, bäst jag drar på. I morgon jobbar jag 8-12, så jag ska upp kl 6, så det är nog dags att jag går ut nu så att jag hinner somna före midnatt. 


Hoppas du haft en bra fettisdag :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 17 februari 2015 10:36

Tisdag och klockan har hunnit bli förmiddag. Morgonpromenaden är promenerad, det blåste lite kallt faktiskt. 


När vi var ute, och jag var borta vid kanotudden, kände jag att jag blev vimmelkantig. Inte såpass att jag var tvungen att sätta mig på marken, men jag vände och gick hemåt. Nu är det bara att maxa medicinintaget och hoppas på det bästa. 


Inatt hade jag fotvärmare Cornelis på fötterna igen. Han ville ett par gånger byta plats med Paddy, som ligger på min axel, men det gick inte för sig sa Paddy. Fniss

 


Igår, innan jag åkte på jobbet, gick jag ett spår till C. Jag promenerade helt enkelt uppför Riobacken och gömde bollen däruppe vid återvinningen. Efter en kvart tog jag på honom spårsele och spårlina och visade upptrampet. Klockrent rakt på bollen bar det iväg :)

 

Molly fick dra kätting en runda

 

När jag åkte iväg på jobbet, låg alla i soffan och solade

     


Nä, jag ska vila en stund känner jag. Börjar jobba kl 14. Ha en bra Fettisdag! :)


Tjing

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards