Alla inlägg den 18 februari 2015

Av maria tafvelin - 18 februari 2015 22:15

Vilken helt underbar dag jag haft :)   Efter morgonkaffet blev det en 40 minuters promenad med hundarna före jobbet. En bra dag på jobbet, sedan bar det iväg hemåt igen, upp, byta om, ut med hundarna. Det var så härligt väder, fullt solsken .... ni vet så att det blir sådär att benen aldrig vill sluta gå. SÅ härligt var det :)  Efter 4 km promenad klev jag upp på skoterleden (där jag aldrig gått tidigare) och knallade iväg. Efter 30 minuter ungefär, insåg jag att jag gick åt fel håll, så då vände jag och gick hem igen ... fniss så, det blev en 2 timmar härlig promenad :)


       

Klockan var 15 när vi kom hem, och då var det gott med lunch. Det blev köttbullar och blomkålsmos. Eller, det blev inte bara lunch, det blev middag åxå :)


Nu ikväll har vi gått en halvtimmes runda, och nu snarkar hundarna som aldrig förr. Det är dags att krypa isäng :) 


Hoppas att du åxå haft en riktigt bra dag!


Gokväll

Av maria tafvelin - 18 februari 2015 05:36

Onsdag morgon. Det är ett tag sedan jag klev upp 5.15 faktiskt. Det var så länge sedan att jag igår skrev att jag skulle upp kl 6. Va? , hur tänkte jag när jag skrev det? :)  Det är ju 5.15 som gäller, annars hinner jag ju inte stå här i lugn och ro och dricka 3 koppar kaffe innan jag ska väcka hundarna och gå ut :)


Nu har Cornelis till fullo snappat upp rutinerna här. När jag borstar tänderna så är det dags att ta plats i sängen, för då är det nära läggdags. Eller rättare sagt så hoppade han upp för att paxa plats redan före kvällspinket ... fniss

 

När jag lagt mig, hoppade Paddy som vanligt upp vid min högra axel, Kelly nedanför honom, och Molly hon valde faktiskt att lägga sig uppe vid min vänstra axel. Hon brukar ju annars sova vid knävecken. Nåja, Cornelis var åxå intresserad av att ligga kring kudden nånstans men han behövde bara titta på Paddy förrän Paddy gav upp ett litet ljud som betydde - Ska vi slåss om saken?!   Cornelis fann för gott att kura ihop sig nära Molly istället. Eller, kura ihop sig och kura ihop sig ... Cornelis Kan inte kura ihop sig så mycket .... fniss. De andra hundarna rullar ihop sig som små kanelbullar, medans Cornelis mer är en .... kanellängd. Han är ju lite "stabbig" så det är svårt att få den rätta "snurren". Nåväl, han sov där tills strax före jag skulle upp, då sträckte han på sig och la sig vid fötterna. Den enda hund som ligger ABSOLUT stilla hela nätterna är Molly. Hon knorrar ihop sig och där ligger hon tills jag mer eller mindre DRAR henne ur sängen på morgonen. Kelly brukar gå och dricka lite vatten på nätterna, och Paddy, han måste sätta sig upp och sträcka på sig några gånger varje natt. 


Cornelis, som ju bott här sedan 10/1 har verkligen hamnat i vår "lunk" och är hur cool som helst. Vad vi tränar på i huvudsak, är vardagliga ting. Lydnaden sitter klockrent, den har Moa lärt honom :)   utan det är såna här små vardagsgrejer som att inte nödvändigt måsta slickas i ansiktet konstant bara för att man sitter nära, eller slicka på armar och händer, inte heller slicka på benen direkt man drar av sig till barbent. Vi jobbar även vidare på att hålla samma tempo som jag när vi är ute och går. Det vill säga, när kopplet sträcks, så ska tempot ner. Han är hur duktig som helst, och det är sällan han sträcker kopplet nu. Det är i princip när han ser någon hund längre fram. Jag jobbar i tysthet med honom, dvs använder inte kommandon, och det märks att han blivit såååå mycket mer lyhörd. 



 

I afton tänkte jag mig iväg till Bureå till hundträningslokalen, ifall det är någon fler som ska dit. Om det inte är det, åker jag nog ner på stan, eller upp till Solbacken och tränar istället. 


På fredag ska jag besikta bilen :)   Jag skulle varit iväg och tvättat den en sväng innan ... och då är det i princip i morgon det måste ske. Nu sitter det ju ett handtag på förarsidan, så det ska ju inte komma in alltför mycket vatten i bilen då man spolar :)  Ja, lite där vid antennen då ... men inte annars :)


Nä, nu ska jag väcka de som ligger och snarkar, och ta en morgonpromenad. Ha en riktigt bra Onsdag! Fyll dagen med nåt värt!!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards