Alla inlägg den 22 februari 2015

Av maria tafvelin - 22 februari 2015 13:19

Såhär långt har söndagen varit helt magisk.  Efter morgonbestyren tog jag Kelly och Paddy med till ridhuset för lite träning 

 

De är helt fantastiska, och jag blir imponerad av dem varje gång jag gör något med dem, eller har dem med någonstans. Andra blir åxå imponerade, och det är inte så konstigt.  En knapp timme var vi där innan vi åkte hem. Jo förresten, när vi kom dit och skulle gå in i manegen, så mötte vi en gigantisk häst :)  Hon skulle leda ut hästen, och jag kom precis så att jag fick öppna dörren åt henne. Jag trodde att Paddy skulle skita på sig, så stora ögon fick han, hahahahahaha. Det var bra störning med färsk hästskit i manegen :)


När jag kom hem tog jag Cornelis och Molly på en timme ute på isen. Jisses så härligt !

   

Det är fashinerande att Cornelis går att ha lös med Molly, men ingen annan. Är han lös tillsammans med de andra, förvandlas han till mobbaren Corre, och springer omkull dem med full kraft. Så gör han inte med Molly. Idag sprang han mot henne och kastade sig ner precis framför henne i en högljudd lekinvit, men Molly, hon drog upp läpparna och visade sitt gigantiska underbett, och sin glesa tandrad ... och jag tror att Cornelis blev så fylld av kärlek när han såg hennes söta gap, så han kom av sig fullständigt.  Hon trippade därifrån, och han låg kvar i snön ett litet tag som för att hämta andan, innan han klev upp och glatt sprang ikapp. 


Nu sover hundarna gott efter sina aktiviteter, och de får vila ett tag innan jag tar ut alla på en promenad igen. Det är klarblå himmel, det är sol, det är fågelkvitter .... det är Fantastiskt i Paradiset !!


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 22 februari 2015 09:31

Natten är slut, och morgonen är här. Eller, ja, det är ju redan förmiddag faktiskt.  Just nu är det lite grått ute, men det ser ut att klarna upp och bli sol även idag :)  2 ynka minusgrader är det. Det blir en fantastisk dag ! :)


Planen för dagen är (efter mina tre koppar kaffe) - Morgonrunda, frukost, iväg till ridhuset .... tror jag tar med Kelly och Paddy för duoträning idag. Eftermiddagen ska spenderas ute på isen med hundarna i olika konstellationer :)


Nästa söndag är det pimpeltävling här. Det blir perfekt träning för hundarna, ffa Cornelis :)  


Läser på aftonbladet att kaffesump trollar bort celluliter. Jahapp, då får man börja spara sumpen och köra sump-spa några gånger i veckan då :) 


Nä, nu ska jag väcka hundarna och gå ut. Ha en bra söndag!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards