Alla inlägg den 23 februari 2015

Av maria tafvelin - 23 februari 2015 21:45

Jag mailade en verkstad och frågade vad det kostar att kolla upp det här med varför lampan till airbagen blinkar. Eller, den växlar mellan att lysa med fast sken, och att blinka. Verkstan svarar: Själva felsökningen kostar 2000 kr, sen tillkommer reparationen på vad som är fel. 


Tack för infon säger jag. 


Jomen ....   besikta, ombesikta, reparera, ny säng, tandläkarn i morrn, frissan nästa vecka.  Pengarna ska hållas i rullning :)


Hur det än är, så är jag på topphumör. Efter jobbet, en promenad med hundarna, en supergod middag, duschat Cornelis, tittat på tv, gått kvällspromenad. Det är 0-gradigt, blåser en hel del, och snöar. Det var bara att dra ner mössan ända ner till glasögonen och dra upp kragen, sen var det bara att gå, och vet ni .... är man tillräckligt Glad inuti, så är det som att det inte spelar någon roll att det är lite skitnödigt väder. Det biter lixom inte på det goda humöret :)


Varför jag är på så gott humör?

- För att jag Kan


Gokväll

Av maria tafvelin - 23 februari 2015 12:35

Klockan är 12.30   Jag har redan hunnit: Gå morgonpromenad 40 minuter, ätit, samt haft ute hundarna var för sig på isen en halvtimme var. Eller, Kelly och Molly fick hänga tillsammans :)

     

Hundarna är nöjda, och jag åxå för den delen :)  Blåste ganska kallt nu sista svängen, men det var skönt ändå. Om 45 minuter drar jag på jobbet, och jag ska göra nåt väldigt sällsynt. Jag ska dricka kaffe nu :)  Jag brukar ju i normala fall endast dricka kaffe på morgonen, och sen dricker jag inget mer förrän nästa morgon ... men nu blev jag sugen på en kopp bara sådär :)


Åh, vet ni vad jag tänkte på när jag var ute nu ..... Jisses va jag unnar mig saker helt plötsligt. I morgon ska jag till tandläkaren och bli ompysslad, och nästa vecka ska jag till frissa. Det finns lixom ingen hejd :)


Nä, perkon är tyst, kaffet är klart. Nån kopp och sen är det bara att fluffa till luggen, måla ett par ögonbryn i pannan, och sen bege mig till jobbet :)


Tjing så länge :)

Av maria tafvelin - 23 februari 2015 09:04

Klarblå himmel och sol :)  Det vaknade jag till. 


Inatt har jag vaknat några gånger, varje gång hemtjänsten kört förbi här utanför, och det är några gånger per natt. Anledningen till att jag vaknade, är att jag glömde ta med öronpropparna till sängen när jag la mig, och iddes inte kliva upp för att hämta dem :)  Kl 8 ringde Pernilla och då tog jag beslutet att kliva upp och koka kaffe. Jag råkade nog rulla lite för hårt när jag skulle upp, för sängbotten ramlade ner på bortersidan. 


DÄR brast mitt tålamod. Jag har en 140 cm bred säng, och kan använda max halva bredden, annars ramlar botten ner. Så, nu har jag beställt en ny säng på nätet, kommer om några dagar. Enkelt åtgärdat problem :)


Det har varit kallt under natten, och var så även härinne när jag klev upp. Jag måste säga att jag är imponerad av min fina clivia som står på fönsterbrädan vid balkongdörren. Hon fixar rätt många minusgrader tydligen :) 


Nu har jag druckit mina tre koppar och är redo att ta mig an dagen. 10 minus så jag ska gå förbi och sätta i  motorvärmarkabeln när vi tar morgonpromenaden. Jag börjar jobba kl 14.   Förresten, va kul det är att ha en ren och fin bil :) :) :)  Måste nog börja tvätta den lite då och då, bara för att  :)  Jag har ju även varit jättenoga med att hålla den fin invändigt, sedan Mattias städade upp den åt mig.   


Ha en riktigt Bra Måndag, och fyll den med nåt värt!


Gomorron  

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards