Alla inlägg den 7 mars 2015

Av maria tafvelin - 7 mars 2015 22:34

Den rubriken lockar MER än - snälla söta Du. Hur kommer DET sig?


Varför lockas människor MER av att läsa om andras misslyckanden, ilska, bitterhet, hat ...  än av att läsa om positiva saker?  Hur jag kan veta att det är så? Det märks tydligt pga besöksstatistiken vid olika rubriker. Det är rätt så intressant faktiskt. Varför dras man till andras olycka?  Kolla bara en sån sak som när larmet går, dvs brandlarm etc. Det finns alltid en svans av nyfikna, som vill stilla sitt begär av "andrasolyckanyfikenhet"  . När människor mår Bra, som vanligt, En vanlig dag ... då är det lite - Gäsp ... kul men - 


JAG tror att om vi alla börjar värdesätta vår egen vardag mer, börjar se livet som det ÄR ... så skulle suget efter andras olycka minska. Om vi alla tar ansvar för VÅRT mående, om vi alla fattar att vi måste VÄLJA glädje ... då tror jag att det blir bättre. Det finns massor att skriva och tänka om det här, och det kommer jag att göra åxå ... men inte ikväll. Ikväll vill jag fokusera på något positivt :)


Jag har haft en fantastisk dag :)  Efter morgonrundan i pissväder, lastade jag Cornelis och åkte till Bureå och träningslokalen. Åh vilken härlig träningsdag !!!! 


 
 
 
  I morgon åker jag dit med Kelly :)  Det ska bli superkul :)  Jag har en idé om vad jag ska lära henne ....  :)


NU har jag varit ute på kvällspinket med mina älskade hundar, och ... nä, jag ska inte gå isäng riktigt än. Jag gör något som det var VÄÄÄÄLDIGT länge sedan jag gjorde. Jag dricker ett glas vin. DET var INTE igår ska jag säga :)  NU ska jag sätta mig i soffan bland mina förvånade hundar (typ - ska du verkligen vara vaken längre, klockan har passerat 22)  och zappa lite. Jag känner mig pigg och odödlig :) 


Att ha ett positivt synsätt. 

Att se andras styrkor

Att se sina egna styrkor

Att se sina svagheter

Att acceptera andras svagheter

Att älska livet

Att Ta vara på dagen

Att ställa upp för andra

Att förlåta andra

Att förlåta sig själv. 


DET tycker jag är viktiga punkter. Viktiga punkter för MIG i alla fall. Vad tycker Du?


Gokväll


Av maria tafvelin - 7 mars 2015 10:01

Då var det Lördag :)  

Igår var jag hyfsat pigg med tanke på omständigheterna. Jag somnade aldrig på eftermiddagen, även om det ett tag kändes nära då jag satt i soffan en stund medans hundarna tuggade ben. 


Mittpådagenpromenaden blev 1.5 timmar lång, det var helt underbart soligt och fint. Upptäckte att det var svinhalkigt ute på isen, så det fick bli promenad efter vägen istället, men det är härligt det åxå :)


Jag påbörjade städningen igår. Det här är nog första gången jag delar upp städningen på två dagar ... fniss. Jag har kvar att torka golven.  En del av städningen gick ut på att spraya soffan med ättikavatten, då Paddy helt plötsligt fick läckage. Det luktar ju knappt, och ser ut som vatten, men jag sprayar ändå, för säkerhets skull. Paddygubben.


Idag är det grått och lite trist väder, och det verkar blåsa en hel del. Jag funderar på att åka till Bureå för att träna hund. Tankarna går kring att idag åka dit med Cornelis, och i morgon med Kelly. Det är nämligen ingen ridhusträning i morgon.


Nä, nu är det dags att köra igång den här nya dagen :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards