Alla inlägg den 10 mars 2015

Av maria tafvelin - 10 mars 2015 22:27

Dags att krypa isäng. Det är dags att lägga ner min numer röda lugg på kudden och sova :)


Hörrni, Jossan, den unga tjejen som jobbar på Torsten mitt i stan, hon är helt suveränt duktig. Jag stegade ju in med mina tofsar, håret lätt platt och ostyrigt eftersom jag la mig med blött hår efter duschen igårkväll. Hjälp sa jag, jag kan inte se ut såhär längre :)


Ingen fara, jag hjälper dig sa hon. 


Nu ser jag ut såhär 

 

Jag är supersupernöjd, men ser att färgen inte riktigt syns på fotot ... äh, ni förstår principen :)


Efter jobbet blev det en runda med hundarna, och sen har jag inte gjort ett smack. Kvällen går så snabbt. Kom precis in från kvällspromenaden och som sagt, nu är det dags att koja. 


Hoppas du haft en lika bra dag som jag haft :)  


Gokväll

Av maria tafvelin - 10 mars 2015 06:58

Det är morgon, efter första natten i nya sängen. Åh va jag har sovit gott :)


Efter morgonpromenaden igår, skruvade jag isär gamla sängen, som nu står placerad lite här och där i min supersöta lägenhet. Det blev väldigt trångt, så jag hoppas att jag kan frakta bort den ikväll.   Det var så soligt och fint, att jag tog hundarna på dupromenader, först Cornelis och Molly, och sedan Kelly och Paddy. Kom tillbaka 11.30, och hann inte ens äta så hörde jag en lastbil utanför. Japp, då kom sängen :)

 

Eftersom chauffören lämnade den utanför porten, var jag ju tvungen bära in den, och när jag lix höll på att bära, var det ju lika bra att bära upp den åxå. Kvar därute står lastpallen och träställningen .... vet inte riktigt vad jag ska göra av dem .... får försöka frakta bort det när jag fraktar gamla sängen.


Upp och påbörja ihopskruvning av nya fina sängen :)

 

Jag hann inte klart innan det var dags att åka på jobbet. 


Efter jobbet - hem och ta en promenad med hundarna, sen fortsätta skruva ihop sängen. Det körde fast när jag skulle skruva dit benen. Tre gick bra, men inte det fjärde. Blecket, som man skulle skruva in benet i, var inte gängat på den sista .... så det gick ju inte. Efter ett kort sammanbrott löste jag det genom att palla upp den sidan med några grejer jag hade :)


 

Blev färdig kl 21, satte mig i soffan och kollade tv en stund, sen blev det kvällspromenad med hundarna, en dusch och sedan isäng. Åhhh så skönt !!!!! 


När väckaren drog igång 6.30 så dinglade jag med benen en stund utanför kanten, innan jag tog fart och klev ner. Nu står jag i mitt supersöta kontor och dricker kaffe. 


Det är 1 plusgrad, inte full sol, ser ut att kunna ska snöa idag (enligt min väderapp)  Kl 9 ska jag vara inne i stan, då ska luggen trimmas av professionell frisör :)  Det ni :)


Ha en bra tisdag, och glöm inte att fylla den med värda grejer :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards