Alla inlägg den 13 mars 2015

Av maria tafvelin - 13 mars 2015 10:37

Inatt var det mycket att göra på jobbet. Tack och lov så hade Mattias och Pernilla plockat in en rutinerad tjomme som hjälpte mig, annars hade jag varit kvar där än, och kunderna hade definitivt inte fått sina ordrar i tid.  Jag kollade väderappen prercis när jag gick och stämplade ut. Kl 6.03 stod det att solen gick upp, och 6.03 stämplade jag ut :)


Hem, ut med hundarna på morgonrunda. Lite kallt, men oerhört vackert. Tyst ... stilla ... magiskt.  Jag kom isäng strax efter kl 7, men det tar ju ett tag att varva ner efter jobbet, så jag somnade strax före 8, vaknade kl 9, såg solen ... somnade om och vaknade kl 10. Det kändes mer lämpligt även om man inte kan påstå att det är tillräckligt med sömn. Men,  nu är det ju blå himmel och strålande sol, så det går ganska lätt att kvickna till. (Det känns bra ända tills man ser sig i spegeln vill säga ... fniss .... eller, nu känns Det åxå rätt bra, om man tittar mest på håret)

 


Jag ska iväg och fixa lite grejer nu direkt efter kaffet, sen ska jag frakta bort min gamla säng (samt lastpallen som står utanför entrén)  I eftermiddag ska jag klippa luggen på Lotta, en granne och vän, och jag ska naturligtvis hinna ta nån längre promenad med hundarna åxå. 


Nä, ska jag hinna allt jag har tänkt så är det nog bäst att jag hänger av mig morgonrocken och skrider till verket. Ha en riktigt bra Fredag, och kom ihåg att fylla den med nåt värt! :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards