Alla inlägg den 14 mars 2015

Av maria tafvelin - 14 mars 2015 09:12

Lördag morgon, jag har sovit som en stock :)  Vaknade kl 7, men tänkte : Kliva upp lördag morgon kl 7? 

Här kändes det som att Hannahs uttryck passade perfekt: Ain't gonna happen! :)


Solen skiner från en klarblå himmel, och vårfåglarna kvittrar härutanför. Det är lätt att det spritter i benen en sån här dag.   Jag står i mitt supersöta kontor och dricker mitt morgonkaffe. Strax dags att väcka hundarna för en morgonpromenad i solen, sen blir det lite städning. Jag fraktade ju bort gamla sängen igår, och jisses vad lägenheten känns stor när jag fick tillbaka allt utrymme :)  Det kommer ju att ta längre tid att städa nu när den blev såå stor ... fniss. 


 

Efter städning ska jag åka iväg till Bygdsiljum och hälsa på Westmans. Det ska bli så himla kul att träffa Solveig och Jonny igen :) Det känns lätt i hjärtat att vi är vänner igen, och jag är så glad över att jag sträckte ut en hand mot dem. Jag är naturligtvis glad över att de tog emot den handen åxå, det är ju inte alla som gör det när man ber om förlåtelse och vill gräva ner stridsyxan. 


Nu har jag lite hastigt och spontant städat kylskåpet. Jag upptäckte när jag skulle hälla grädde i kaffet, att påsen till köttstycket jag tog ur frysen för upptining, inte var tät. Det köttstycket hade jag lagt på översta hyllan i kylen. Det hade runnit blodvatten hela vägen och samlats längst ner. Så, nu är kylen städad och fin :)


Nä, dags att varva igång dagen. Det här kommer att bli en underbar dag :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards