Alla inlägg den 19 mars 2015

Av maria tafvelin - 19 mars 2015 20:52

Torsdagkväll. Det är snart dags att gå isäng så att jag hinner sova lite innan jag ska upp och jobba igen. Efter jobbet idag blev det en promenad med hundarna, sen har jag haft tvättstugan. 


Till middag blev det korv stroganoff :)

 

Jag tycker ju att det är superkul att laga mat, och har funderat rätt mycket kring det här med hur maträtter komponeras, både till vardag och fest. Det är som att vissa rätter är förutbestämda, och tillbehören ristade i sten. 


Spagetti och Köttfärssås

Korv Stroganoff och Ris

Korv och makaroner


Till dagens korv stroganoff tog jag ruccolasallad och rivna morötter, ringlade lite olivolja/citron över. Så himla gott! Det är superkul att hitta goda, roliga, annorlunda tillbehör till rätterna, istället för pasta, ris och potatis. Det finns ju huuuuur mycket som helst att välja mellan, det är bara att prova, skapa, tänka lite utanför boxen :)


Vi får se vad jag hittar på för gott i morgon :)  


Nu ska jag gå ut med hundarna, sen hoppa isäng. Hoppas du haft en bra torsdag :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 19 mars 2015 06:03

Torsdag morgon, nyss kommit in från morgonpromenaden. Uterinken har tinat fram så nu kommer jag att husera där rätt mycket, istället för i Bureå, kanske till och med istället för ridhuset. 


Jag ska sticka iväg på jobbet tidigare idag, det är ju torsdag och det innebär mycket att göra. Torsdag innebär åxå att jag går ut och jobbar inatt åxå, fast jag ska inte börja förrän kl 2. Tidigare började jag ju kl 1 för att ha ens en sportslig chans att hinna vara klar till kl 6, vi får se hur det kommer att gå inatt .... om jag hinner klart eller inte ...  men jag kan inte göra mer än mitt bästa :)


I afton har jag tvättstugan, och det får bli en långpromenad typ efter middagen. Sån är planen, sen får man se om man måste vara flexibel (som man kan kalla det om man drastiskt måste ändra planerna för att det inte blev som man tänkt)


Hörrni, det här med ensamhet eller tvåsamhet. Jag har valt ensamhet, och det är ett VAL. Ett val jag trivs med dessutom :) Varför jag ens för det på tal, är för att jag fick frågan häromdagen - Hur länge har du levt ensam?

- 5.5 år.

- Hur länge har du tänkt fortsätta med det?

- Tills vidare 

:)


NU ska jag kamma min nya röda fina lugg och åka på jobbet. Ha en riktigt bra torsdag. Fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards