Alla inlägg den 20 mars 2015

Av maria tafvelin - 20 mars 2015 11:07

Jag kom hem strax efter 7 från jobbet, tog en promenad med hundarna, kom isäng strax efter 7.30 ...  Det var strålande sol ute, så det kändes inte helt lätt att somna ifrån den. Fixade dock det efter en stund och vaknade kl 10. Att det ska vara så nedra svårt att sova efter nattjobbet! Tur att jag bara jobbar en natt iveckan! Hur bär ni er åt ni som jobbar natt en hel vecka i sträck, och sedan ska ställa om till dag? 


På morgnarna (när jag inte börjar jobba kl 8 för då hinner jag inte) när jag dricker kaffe i mitt supersöta lilla kontor, brukar jag ju läsa Norran och Aftonbladet, tätt följt av ett par bloggar jag följer. Behöver du inspiration till att ändra dig? Vill du hitta andra vägar att gå? Vill du lixom ha ett rikare liv, med enkla medel? Har du svårt att upptäcka nya, intressanta sidor i livet? Ser du mörkt på tillvaron? Då rekommenderar jag att du läser: http://klokegard.se/blogg

Här i slutet har hon bla skrivit många tips på hur du kan  bjuda in mer spänning i vardagen, och det är verkligen allt ifrån att hotta upp sexlivet (till dig som har något) till att sticka hemifrån. Gå in och kolla vettja!  


Många behöver verkligen hjälp med att kunna se tillvaron ljusare, det har jag märkt. Väldigt många sitter fast i ett mörker som är svårt att ta sig ur. Ibland hinner jag tänka: Men, VILL du ens komma ur mörkret?  Jag hävdar med en dåres envishet att det GÅR att hitta NÅGOT positivt, VARJE DAG, men man måste VILJA se det. 


Jag kom att tänka på en tant som bodde granne med Per, en gammal kompis, eller rättare sagt, hon bodde granne med hans föräldrar. Hon var otroligt negativ och trivdes nog i sin bittra bubbla, för inga positiva vibbar kunde rubba hennes negativa livssyn. En dag gick Pers mamma över till henne. Solen sken ute. Tanten var negativ. - Men, sa Pers mamma glatt, solen skiner idag!

- Hon försvinn snart, svarade tanten buttert. Snacka om att se glaset som halvtomt istället för halvfullt. För en sådan människa blir en sån här dag Kolsvart i dubbel bemärkelse, eftersom det blev solförmörkelse. 


Idag rockar vi sockor, städar lite (tror jag, om jag inte skjuter upp det tills i morgon) går iväg till rinken senare och tränar/leker med hund, ..... mmmmm ..... sen vet jag inte mer :) 


Dags att börja ta tillvara den här soliga, fina dagen :)

Gomorron

     





Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards