Alla inlägg den 23 mars 2015

Av maria tafvelin - 23 mars 2015 22:09

Efter en bra dag på jobbet blev det i sedvanlig ordning en promenad med hundarna. Efter promenaden halvsomnade jag sittandes i soffan, men kvicknade till när Hannah ringde. Det resulterade i att jag åkte in till stan och klippte Robban. Jag passade på att köra förbi verkstan där jag ska lämna in bilen i morgon, bara så att jag vet var jag ska ta vägen :)


I morgon afton är det styrelsemöte med bostadsrättsföreningen. Det ska bli lite halvkul faktiskt :)


Nu är jag så vanvettigt trött, och jag riktigt LÄNTAR i säng. Har dock glömt ladda telefonen (det går ju bara ladda via datorn nu)  och jag måste ju ha lite krut i luren om väckaren ska orka väcka mig i morgon bitti. Jag undrar om jag måste göra en, förvisso lite omständig manöver, och flytta datorn till sängen .... för att kunna ha mobilen ansluten till datorn ....  Jo, jag gör nog det, för jag orkar inte vara uppe längre.   :)


Så, jag flyttar datorn .... får väl ta en köksstol att ställa den på .... japp, så får det bli :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 23 mars 2015 05:40

Måndagmorgon. Min nya mobilladdare verkar lite krasslig. Den laddar när jag sätter sladden i USB-uttaget i datorn, men inte när jag trycker ner den i adaptern till strömuttaget. Det var väl märkligt och tokigt. Det verkar bli en sväng ner på stan för att köpa en ny adapter. Idag måste jag även ringa verkstan jag fick tips om, och kolla upp det här med airbaglampan ....  måste ju ombesikta. På El och Diesel gick det ju inte felsöka bilen och hitta var felet sitter, så jag måste till en annan verkstad. Hoppas det inte blir alltför svindyrt. 


Om ungefär en månad drar hundkurseriet igång igen, och jag börjar med att starta en kurs i vardagslydnad. Egentligen är rubriken lite felaktig - Vardagslydnad, då det egentligen inte handlar om lydnad, utan mer om kommunikation, men, vad man än väljer att kalla det så startar den om en månad :)  I Maj startar nybörjarkurs i Agility, och jag hade en tanke om att hålla en mix-kurs, vi får se hur jag lägger upp den.


Klockan börjar bli 6 och det är dags att väcka hundarna för morgonpromenaden innan det ska ätas frukost och åkas på jobbet. Jo, det här med hållbarhet. Grädden som jag hällde i kaffet gick ut den 11/3, men smakar hur bra som helst. Det är hållbarhet det :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards