Alla inlägg den 4 april 2015

Av maria tafvelin - 4 april 2015 13:48

Sitter i soffan med mina hundar nära. Nöjd med dagen såhär långt :)  Åkte ju till träningslokalen med Kelly och Cornelis, och fokuserade på att ena hunden skulle ligga kvar på mattan medans den andra jobbade. Plockade fram agilitytunneln som ett av momenten, och DET tyckte Cornelis var kul :)


   De är så himla duktiga!!
 

Jo förresten, igår på en av promenaderna, mötte vi en man som gick med en gigantisk Leonbergertik. Bredvid mannen cyklade hans ca 10 år gamla dotter. Cornelis gurglar och lever om en del, vid vissa hundmöten, och det här var en sån gång. Mannen med den gigantisaka Leonbergern stannade bara och stod stilla, likaså jag. 


Vi började prata, och dottern sa efter ett tag: Men kom då pappa. 

- nä, vi väntar tills den här herrn har lugnat ner sig. 


Så himla Bra !!! :)


Vi fortsatte prata, och dottern hoppade av cykeln och hängde med i samtalet. 

- Pappa, det ser ut som en mini-Lisa.

Ja, sa mannen, min morsa har en mastiff, och han är faktiskt lik henne, men det är väl en staffe?

- Det stämmer, sa jag. 


- Otroligt kärleksfulla hundar det där, sa mannen. Tänk om folk visste så kärleksfulla de är. 


Cornelis lugnade ner sig väldigt fort, och mannen med dotter och gigantisk hund stod kvar en stund till, bara för att. Sen gick vi vidare. Det var ett sånt där fantastiskt roligt hundmöte :)


Att Cornelis gurglar och lever om vid vissa hundmöten, det stör mig inte faktiskt. Det är inget problem. Jag vet att många anser att det är ett problem, om hunden överhuvudtaget bryr sig vid hundmöten, men jag ser det inte riktigt så. Har du en hund som gör utfall, ja, då är det naturligtvis ett bekymmer, i alla fall om du tappar kopplet, eller möter en hund som kommer springandes lös. Vem vet vad det här gurglet betyder. Jag är helt övertygad om att INTE betyder: Jag dödar dig om jag kommer åt. Snarare: Fan va långhårig du är, gå hem och klipp dig :)


Ute är det grått, men det gör inte ett smack. Jag är så supernöjd med dagen. Det bästa är ju att det är mycket kvar av den dessutom :)  Jag har tagit fram handskalade räkor ur frysen, ska äta räksallad ikväll tänkte jag. Myskväll :)


Nu ska jag återgå till soffan och massera mig själv i bakskallen. Har riktigt ont i muskelfästena där ... det var länge sedan sist, hoppas det inte krävs sprutor, som det gjort ett antal gånger tidigare. 


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 4 april 2015 09:49

Det är lördag, klockan är 10 och vi kom precis in från morgonrundan. Idag ska jag ta Kelly och Cornelis och åka till träningslokalen i Bureå en sväng. Det är gråkallt och slaskigt i rinken, så det blir inomhusträning idag. Paddy ska få en solorunda när vi kommer tillbaka, och i morgon blir Mollys dag, med träning i ridhuset och en dw-sväng inne i stan :)


Eftermiddagen och kvällen blir lugn här. Som alla andra eftermiddagar och kvällar alltså :)  Varför ändra ett vinnande koncept lixom :)


Nä, nu lastar jag hundarna i bilen och åker iväg till Bureå. Ha en riktigt Fin påsklördag! Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards