Alla inlägg den 6 april 2015

Av maria tafvelin - 6 april 2015 14:50

Måndagen har varit fantastisk så här långt. Sov lite pissigt inatt åxå pga bakskallen, men med lite tabletter så funkar det :) Efter morgonrunda med div. träning för hundarna så begav jag mig på jobbet för ett supersvettigt träningspass tillsammans med Pernilla och Mattias, i jobb-gymmet. Jag gissar att det här kommer att kännas några dagar framöver :) Jag lyckades i alla fall imponera på Pernilla, då jag fixade övningar som hon inte riktigt trodde att jag skulle göra. Jo, jag är långt ifrån den form jag var i, när jag tränade som mest för typ 3-5 år sedan, men .... helt slut är jag tydligen inte :)


Nu längtar jag efter barmark faktiskt. Tänkte idag när jag åkte i bilen - Ska vi hinna få barmark till den sista april, då får det nog fasen hända något drastiskt snart. 


En vän till mig som börjat blogga, skrev nåt vansinnigt viktigt och bra i sin blogg idag


http://mauritzdotter.bloggplatsen.se/2015/04/06/11064944-skot-om-dig-sjalv-och-bry-dig-om-andra/


Just det här att man ska sköta sig själv, och skita i andra, har jag alltid haft svårt för. Eller rättare sagt, jag har inte anammat det tänket överhuvudtaget, någonsin, och önskar att fler funderar över den fullständigt sanslösa innebörden av det uttrycket. Jag gissar att de som använder det, menar att man inte ska lägga sig i andras förehavanden, och visst kan det finnas situationer där man faktiskt inte behöver bry sig .... men .... oftast vore det nog bättre, om fler faktiskt vågade lägga sig i, vågade bry sig. 


Nä, nu ska jag ta och göra en djupdykning i kyl och frys, för att se vad man kan hitta på för kul till middag idag. Har inte en aning om vad jag ska hitta på, men det ger sig väl, när man väl har fattat vad man har hemma :)  Kul det där .... att lixom bara gräfta ihop det man har, och sen försöka göra nåt gott och tjusigt av det :)  Jag får väl återkomma om vad det blev :)


Hoppas du åxå har en bra dag såhär långt :)  Det är rätt så många timmar kvar av dagen åxå, så det finns många chanser kvar att fylla den med värda grejer :)


Tjing så länge

 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards