Alla inlägg den 8 april 2015

Av maria tafvelin - 8 april 2015 22:21

Onsdagen, den blåsigaste på väldigt, väldigt länge, är slut. Jisses, man var rent orolig när man var ute med hundarna. När jag körde till jobbet kom en plywoodskiva flygandes över vägen, det var obehagligt faktiskt. 


Jag ska hålla mig kort ikväll, för jag är supertrött. I morgon är det ju, som alla kanske vet, torsdag. Det innebär för min del jobb från 14-18, sen nattjobb från 01. Jag blir kanske tröttare bara av att tänka på Det åxå :)  Hoppas på fint väder i morgon btw. 


Det luktar prutt. Ur min kyl alltså. Jag orkade faktiskt inte ta reda på riktigt vilket livsmedel det handlade om, och eftersom det bara luktade prutt, och inte ren Skit, så får det bero tills i morgon. Jag stängde bara kylskåpsdörren så var problemet ur världen för Nu.   :)


Jo, innan jag säger Gokväll - The grej of the Day var att kolla upp det där med hur fax fungerar. Nu vet jag :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 8 april 2015 11:26

Å jädrar vad det blåser!!! Det var rent obehagligt på morgonpromenaden. Ögonen både framåt, åt sidan och i nacken för att kolla så att inget kommer blåsandes som kan skada en själv eller hundarna. Den planerade långpromenaden före jobbet är härmed inställd! Trist, på ett annars så fint väder, med sol och blå himmel. 


Några grejer jag tänkt läsa lite om, för att få bättre kläm på är

- Hur fungerar en fax

- Svensk Historia. Jo, ett brett ämne, men då jag knappt hade betyg i det i grundskolan, så ska jag gå igenom, åtminstone tidslinjemässigt vad som hände.

- Geografi. Betyget där var i princip av samma dignitet som historia, så jag ska kolla lite på kartor så att jag får ett bättre grepp om vad som ligger vart.


Jag börjar där så får vi se :)


Nu ska jag ta en liten runda med hundarna och hoppas man klarar sig från fritt flygande föremål. 


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards