Alla inlägg den 12 april 2015

Av maria tafvelin - 12 april 2015 19:48

Dagen har varit otroligt innehållsrik, och sprängfylld med värda grejer :)


Efter morgonrunda och frukost, tog jag Molly på en dw-runda.  Hem med henne, ut med Cornelis på lite kontaktpromenad. In med honom och ut med Paddy på lite träning på gården. in med honom och ut med Kelly på lite träning på gården


 


 
 
 
  In för lunch .... och här någonstans började jag känna Meniére flåsandes i nacken. Har varit ostadig hela eftermiddagen, och nu väntar jag mest att klockan ska bli så mycket att jag kan ta kvällsrunda med hundarna och sedan gå isäng. Maxdos medicin, plus en Ipren för bakskallen .... sen vill jag lägga mig. 


Summa summarum av Söndagen - Härlig hunddag :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 12 april 2015 09:53

Kikar lite i backspegeln och kollar på gårdagen. Efter morgonrunda och frukost, samt lite städning, lastade jag Cornelis i bilen och åkte in till stan. Där mötte jag upp ett gäng hundmänniskor som tog med mig på en skogstur, och sök stod på schemat. När vi kom fram till skogen vi skulle vara och parkerat bilarna sa en av tjejerna, Linn : Nu ska vi valla ruta. 
?

Jag släppte Cornelis lös så att han fick röja runt och leka med Ånga, Linns schäfer, sen hängde jag med och "vallade ruta" . Jag frågade rakt ut: Vad är det vi gör?


Jag hade, innan jag åkte, googlat lite och försökt ta reda på ungefär vad sök går ut på, då jag aldrig sysslat med det tidigare. Bevisligen hade jag inte hittat en komplett förklaring på allt :)  Men de svarade glatt och villigt på mina frågor, och delade med sig av sina kunskaper. 


Det var rätt mycket snö i skogen, och ingen skare längre, så det var rejält tung-gått. Det var inte konstigt att de var rejält möra, både hundar och ägare, efter några skick i den terrängen. Jag fick se hur det går till när hunden markerar med rulle, och hur en skallmarkör jobbar. Det var superskoj!


Cornelis, som började gnälla i bilen när vi körde upp mot brukshundsklubben, hade förväntningar på att få jobba. Han gjorde något som han aldrig gjort tidigare - hoppade ur bilen direkt jag öppnade bakluckan. Det har aldrig hänt. Jag brukar alltid lyfta ner honom. Han drog i kopplet som en vilde, vilket han inte heller brukar göra. Han var laddad till tassarna :)

När figuranten gått iväg och det var dags att släppa C, så lovar jag, hans acceleration var obeskrivlig! JÄDRAR va han kutade !!! Klockrent, rakt till figuranten. Det var precis som Moa sa, när jag berättade att jag skulle iväg och prova sök. 

- Corre vet PRECIS vad han ska göra. Hon hade helt rätt :)

 

Kl 14 kom vi hem, då blev det en promenad med hela gänget. 15.00 startade min tid i tvättstugan

 

Resten av kvällen spenderades i lugn och ro. 


Nu är det söndag och det är dags att väcka hundar och gå morgonpromenad. Det är grått, och appen pratar om regn senare idag. Det blir bra, då åker lite av snön :)


Nä, dags att hänga bort morgonrocken. Ha en bra dag. Fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards