Alla inlägg den 17 april 2015

Av maria tafvelin - 17 april 2015 10:43

Fredag, inte längre morgon direkt, utan mer förmiddag. Jag somnade inget före jobbet inatt, men det gick riktigt bra ändå. Det flöt på bra bland råglimpa och långsamofinbräck, äppel/kanelfläta och butterbullar :)   Kom hem strax efter kl 6, tog ut hundarna på morgonrunda, kröp sedan isäng. Sov en evighet och vaknade kl 8. Somnade om och vaknade 8.30, somnade om och vaknade 9.15 ..... Somnade om och vaknade 10.15  Då fick det vara nog. 


Jag är inte direkt störtpigg, det ska jag inte påstå ... men det känns genast bättre när man tittar ut och ser lite sol :) 


Jag gick tillbaka till blogginlägget förra året den här dagen, och dagarna före det (i min gamla blogg, bygdsiljumsmaria.blogg.se)  Tänkte kolla hur väder och temperatur såg ut då. Fanns det nån snö kvar? Låg isen eller hade den rivit? Det såg ut att vara mindre snö kvar då. Upptäckte åxå att det var kring det här datumet jag backade in i den där bilen och fick "stryparn" på mig. Gubben som sedemera åkte dit för misshandel för händelsen. 


Nästa helg startar jag upp en grupp i vardagslydnad. Det material jag skrivit ihop som jag använt mig av ett tag nu, ska jag redigera lite. Inte ändra, men trycka på några saker jag upptäckt det sista året här, då jag hjälpt en del hundägare med hundarna, samt förstått när jag läst div. hundforum, både på facebook och på nätet. 


Många fokuserar på fel saker, men behöver bara ändra tänk lite för att det ska funka :)


Tex: Jag kan inte ha min hund lös, den sticker bara. Måste träna inkallning. 


Byt tänk till: Vad behöver jag göra för att hunden ska välja att hålla sig nära mig, och inte sticka?


Att byta tänk kan innebära stor skillnad, eller rättare sagt, att byta tänk innebär att det blir stor skillnad, vare sig det gäller hundarna eller en själv. Att tänka: Vad kan JAG ändra/göra för att det ska bli bättre, är ett utmärkt sätt att göra saker bättre för sig själv :)


Nä, klockan har en tendens till att gå, även om jag känner mig seg och stillastående i skallen. Jag ska ta med Paddy och åka ner på stan, vi ska fönstershoppa jag och han :)  


Ha en härlig fredag, och du ..... fyll dagen med värda grejer, fatta vettiga beslut, stora som små .... och ägna en liten tanke om det här med att byta tänk. 


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards