Alla inlägg den 22 april 2015

Av maria tafvelin - 22 april 2015 10:43

Underbar onsdagmorgon :)   Klev upp, drack mina tre koppar kaffe, gav hundarna mat, lastade dem i bilen och drog till skogs :)  En timme i skogen, det är själavård på högsta nivå

       

Det känns så kul att kunna ha Cornelis lös tillsammans med de andra :)   Vad jag måste träna mer på när det gäller honom, är precis det jag skrev häromdagen, att bryta det han håller på med för att kunna göra en inkallning. När han är mitt uppe i att bita på en pinne eller gräva sönder en stubbe så är det ju inte så att han lämnar det blixtsnabbt för att komma. Däremot så följer han ju (bärandes på mer eller mindre stora pinnar) när man promenerar, utan att man måste locka honom med sig. Eller, ja, skulle han inte göra det skulle jag ju inte ha honom lös heller. 


Nu håller det på att vara dags att förbereda lunch, det blir fisk idag. Sedan hinner jag ut en repa till med hundarna innan det är dags att åka på jobbet. 


Alltså .... på tal om hundar. Finns det grupper av människor som har mer revirpinkande än hundgrupper? Tror inte det ... fniss. För en del handlar det verkligen om att man måste "välja sida" . Är man med i EN grupp så är man inte välkommen i en annan. Oerhört trångsynt många gånger, men... vad gör man åt det? :)  Man får bara skaka av sig och fortsätta jobba som man gör. 


Nä hörrni, dags att ta fram firren ur frysen. Ha en härlig Onsdag :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards