Alla inlägg den 23 april 2015

Av maria tafvelin - 23 april 2015 11:33

Torsdag. Det innebär att jag försöker sova så länge det bara går, och det gick bra fram till kl 8 :)  Då klev jag upp och kokade kaffe. Kl 9 blev det morgonrunda i 45 minuter

 

Jag blev både glad, förvånad och förbannad när jag vaknade och tittade ut. Idioten som arbetar som meterolog i MIN telefonapp, han sa pissväder idag med snö. Men va fan, det är ju strålande sol :)  Lite kyliga vindar, men sol. Nu får du tamigfan sparken! 


Efter morgonrundan lämnade jag av Paddy, Kelly och Molly, och tog med Cornelis på en solorunda. Stegen styrde upp mot skogen, och jag hittade en liten väg som jag aldrig gått tidigare :)  Där kunde jag släppa honom lös och träna på att bryta det han håller på med, så att han kommer då jag visslar. Gick superbra :) Tränade åxå att han ska lyssna på mindre signaler, tex när kopplet sträcks ska han sakta in.


           

Tiden bara flög iväg, och jag kom in kl 11.30 Då var det dags att fixa lunch, sen ringde Hannah, och nu måste jag ta ut hundarna på en runda innan jag ska åka på jobbet. Eftersom det är torsdag så börjar jag kl 13. 


MIN dag har startat kanonbra och nu när jag tittar ut så ser jag att det blir mer och mer moln. Ok, meterologen får väl behålla jobbet då, för det kan nog bli lite sämre framemot eftermiddagen. 


Tjing så länge


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards