Alla inlägg den 28 april 2015

Av maria tafvelin - 28 april 2015 19:25

Vi har träffats idag en stund, nästan lite i smyg. Han är inte redo att synas på bild än, varken på facebook eller i bloggen, men på fredag kommer han hit, och då ställer han upp på foton, för då blir det officiellt :) Det känns så himla bra!!! Jag trodde aldrig att det skulle hända, eller jag hade åtminstone svårt att se det framför mig ... men ... plötsligt händer det :)


Mörk ... snygg som attan .... lite "oborstat cool" ...   eller ja, jag känner honom inte så väl än, så det är ju mest utseendet jag kan kommentera, och DET är bra i alla fall :)  Vi får lära känna varandra bättre i helgen, då vi får många timmar tillsammans :)


I övrigt så är det kanonväder, och efter jobbet och pinkrunda med hundarna, tog jag Cornelis med in till stan för att träffa hon som sytt selen. Jo, hon hade rätt, när man häktade på tyngre kätting, så drog selen till sig, och hux flux passar den :)  Så himla bra !! Han fick gå en sväng längs strandpromenaden, och jädrar va han jobbade :)


Hannah hängde med mig dit, och när vi lastat Cornelis i bilen så åkte vi hem till henne, tog ut Milo på gården, och tränade en kort stund

 

Hem, ut med hundarna, sen middag. Det blev kycklingsallad idag

 


Sen den lite halvhemliga träffen :)


Nä, nu ska jag fippla lite här. Hoppas du haft en bra dag :)  I morgon jobbar jag eftermiddagskontor, och sen går jag ut nattpasset. 


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 28 april 2015 07:54

Då var det tisdagmorgon och april är snart slut. Så även snömängden :) Det är fortfarande snö kvar i skogen och jag längtar tills hela skogsrundan har blivit bar :)


Igår efter jobbet hängde jag med Hannah på en runda upp på Solbacken. Biltema, ÖoB och Willys besökte vi innan det var dags att styra hemåt. Lastade hundarna i bilen och drog till skogs

     

Det var helt ljuvligt, och faktiskt varmt i solen. 


Till middag blev det kokt fisk med en räkröra jag vevade ihop. Gott blev det :)

 

Efter middagen kom Hannah och Robban så vi gick en dw-promenad med Molly och Milo uppe i skogen

 

Klockan var 19.30 och det var sol :)    Vi såg en orm åxå ....  död var den och det kändes bra. 


När de åkt hem blev det en kvällspromenad med hela gänget, sen var det sängdags. 


Inatt drömde jag att jag hade häst igen. Det var dock ingen stor, ståtlig springare med blank päls, utan en liten shettis, modell rugguggla. Han trampade sönder en flaska hudlotion i stallet och åt upp mitt glasögonfodral och var helt bångstyrig när man kom ut med honom. Undra varför jag drömde så :)


Nä, nu ska jag ringa en snubbe och prata om hundkurs. Eller, jag kontaktade honom per mail och frågade om jag vid ett tillfälle på den mixkurs jag startar på lördag, kan få vara på baksidan av deras företag och träna lite parkour och miljöträning. Det skulle gå bra, jag ska ringa honom och prata om det bara :)


Nä, dags att veva igång. Jag skulle egentligen jobba 8-12 i veckan, men min kontorskollega är sjuk, så jag ska jobba 10-14 istället, sen blir det järnet hem, ut med hundarna, lasta Cornelis i bilen och åka in till stan och visa upp hur illa selen sitter för hon som har sytt den. Så ser planen ut för dagen :)


Ha en bra tisdag, fyll den med värda grejer :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards