Alla inlägg den 30 april 2015

Av maria tafvelin - 30 april 2015 11:45

Torsdag morgon. Valborgsmässoafton. Den här dagen när massor med hundar måste dövas med lugnande mediciner för att genomlida smällande och fyrverkeriande. Den här dagen när man inte med säkerhet vet ens om det kommer att vara "smällfritt" ens på morgonrundan. Den här dagen när vuxet (?) folk visar sin uppenbara brist på hänsyn till andra. Den här dagen när många väljer att skicka upp halva sin månadslön i skyn. Valborg, vad du ställer till det :)


Det är åxå den dagen när jag efter att ha jobbat natt, sovit två timmar och sedan klivit upp, tittat ut genom fönstret och upptäckt att det är strålande sol :) Jag ska iväg och köpa mer kätting, en liten lina och en karbinhake, så jag kan färdigställa Cornelis arbetsverktyg :)  Jag ska även hämta lille Milo som ska sova över här. Det blir första gången sedan Cornelis flyttade in. 


Till middag siktar jag på en tre-rätters, och ikväll tänkte jag faktiskt dricka ett glas vin eller två.  Jag hoppas innerligt att det får vara uppehåll hela kvällen, så att de som ska vara ute, kan vara det utan att bli dyngsura.  Förra valborgs var det sol, men kallt. kl 20 var det 2 plusgrader och skinande sol. (kollade min gamla blogg, därav att jag vet så exakt )


Nä, bäst jag drar igång dagen. Ha nu en riktigt härlig dag! Jag ska njuta av den, men samtidigt längta till i morgon <3  


Tjing så länge



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards