Alla inlägg den 2 maj 2015

Av maria tafvelin - 2 maj 2015 08:53

Lördag morgon. Det känns jättemärkligt, borde det inte vara söndag eller måndag?  Hade problem redan i torsdags, då jag ju hade fredag, vilket innebär att jag hade lördag igår. Lördag hela veckan känns det som nu :)


Inatt vaknade jag av att Cornelis la sig på min bröstkorg och knappt gick att flytta. När jag baxat ner honom bredvid mig, tryckte han huvudet mot min hals snudd på brutalt hårt. Men jisses hann jag tänka, vad är det fråga om, har du mardrömmar? , men så hörde jag - någon smällde smällare. Ok. Paddy tryckte sig nära från ena hållet, och Cornelis från andra. Jag drog täcket över dem båda, höll med vänsterarmen hårt om Cornelis, och högerarmen hårt om Paddy. Så somnade vi. Jag låg som i ett skruvstäd kan man lugnt säga :)


Kl 11 startar hundkursen. Hoppas på uppehåll då, det har regnat hela natten men hoppas att det slutar pronto. Det ser förresten ut som att det ska regna i morgon åxå, då fortsätter kursen. På måndag ser det dock ut som att det ska bli sol, härligt, då fortsätter vardagslydnadskursen :)


Hörrni .... minns ni att jag förra helgen testade skumtvättlappar i tvätten för att få hundhåret att fastna där, istället för på kläderna? Igår träffade jag grannarna som bor längst ner i huset. Hon sa: Du, tvättade du hundtäcken förra helgen? 

 - nja ... filtarna jag har i soffan 

- jag tvättade nog efter dig, för alla mina kläder var fulla med hundhår.


DET var INTE bra! 


Nästa gång jag tvättar, ska jag både torka ur tvättmaskin och tumlare, samt köra en tvätt med gamla sängkläder som jag brukar lägga över soffa och säng när de ska få gnaga ben, hoppas att det hjälper så att grannarna slipper hundhår på kläderna när de tvättar. 


Nä, dags att ta itu med dagen :) På med gummistövlarna :)


Ha en bra dag, och fyll den med värda grejer :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards