Alla inlägg den 8 maj 2015

Av maria tafvelin - 8 maj 2015 10:40

Fredag morgon. Perkon puttrar. Vi börjar med gårdagen. 


Efter morgonrundan tränade jag Kelly och Cornelis ute på gården en sväng var, sedan var det dags att åka på jobbet. När jag, kl 18.30 stämplade ut och skulle åka hem, startade inte min plåtkompis. Jag har dock tur som en tok, Mattias och Pernilla skulle åka hem samtidigt, så han baxade fram en kombinerad batteriladdare/starthjälpare. Fick igång bilen, körde hem, satte i batteriladdaren

 

 gick ut med hundarna, sjönk ner i soffan och upptäckte att tv-bilden var tillbaka. Halvlåg i soffan och kollade på Robinson, gick ut med hundarna, kröp isäng .... somnade aldrig, utan klev upp 00.10 , 5 minuter före väckaren startade .... tänkte jag skulle gå ner till bilen i god tid, ifall den fick för sig att inte starta. Japp, den spann igång som en katt  ... :)


Packade bröd och bullar inatt, som alla andra nätter jag jobbar

 



Efter jobbet en härlig promenad i solen

 


 gav hundarna mat och kröp isäng. Glömde stänga av ljudet på telefonen. Somnade strax efter 8, vaknade kl 9 då de ringde från Sappa. De hade fått in felanmälan på tv.   

- Tack. Snabbt jobbat. Tvn är redan igång igen.


Efter många om och men somnade jag om igen och sov till 10. Låg kvar i sängen till 10.30  , gick i köket för att koka kaffe. Fan, slut kaffe!!!!   Måste dubbelkolla uppe i garderoben, som varit mitt kaffeförråd sedan i julas, då jag fick kaffepaket som tack för att jag åkte ut som tomte ... jo, tack och lov låg ett paket ICA mellanrost där längst upp :)


Idag skulle jag behövt ställa iordning för hundkursen i morgon, men kan nog inte vara på det ställe vi ska hålla till, förrän ikväll när de slutat jobba. Jag vet inte om jag orkar då, så jag kanske väntar tills i morgon bitti. 


Jag ska fixa lite ute på balkongen idag tänkte jag. Förbereda inför säsongen så att säga :)  Ska bli så himla kul i sommar, att ordna ute i min "trädgård" :)  Jag har ju köpt för mig saker jag ska ha därute, och har en del planer ...


MEN, nu är det först och främst den här fredagen jag ska fylla med kuliga och värda grejer. Vad jag riktigt ska fylla den med, är inte hugget i sten ... men Paddy står på tur att få göra nåt soloinspirerat :)


Ha en riktigt BRA Fredag  :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards