Alla inlägg den 12 maj 2015

Av maria tafvelin - 12 maj 2015 05:41

Tisdag morgon. Idag är det ingen sol, utan det är regn. Ja, det är ju väder det åxå, och regnet behövs, så får man försöka säga till sig själv när man i själva verket tänker- jävla skitväder  :)


Igår blev det den längre rutten på morgonpromenaden, 45 minuter i strålande morgonsol. Underbar start på dagen. Bilbatteriet hade suttit på laddning hela natten, så jag tog för givet att bilen skulle starta .... vilket den INTE gjorde. Eh ... nähäpp. Det var ju snopet minst sagt. Tog fram starthjälparen, kopplade fast den ... då upptäckte jag att grejen man ska vrida på för att välja läge på startaren .... den grejen hade lixom åkt in i ett hål, så det gick inte att vrida, därmed så gick den inte att använda. Då höll jag nästan på att ge upp ... ringde Pernilla på jobbet och sa att jag skulle bli sen, ringde Hannah som jag visste var ledig ... hon fick komma och hämta mig och starthjälparen (som väger nära nog ett ton, inget jag tar på bussen precis)  Jag tänkte att Mattias kanske kunde hjälpa mig att sätta dit nåt nytt slags vred .... När vi kom fram på jobbet tog Hannah sig en titt på den där grejen som åkt in i själva maskinen (jag vet, lite svårt att förklara bara)  och hon såg den och kunde lirka ut den. Perfekt, då var DEN lagad :)


Hannah hämtade mig efter jobbet, körde mig till Anderstorp där vi mötte upp frysbilen för att hämta hundfoder. Efter det skjutsade hon hem mig. Tack snälla Hannah !!!!


Efter att ha tryckt in hundarnas mat i frysen,  tog jag  hundarna på långpromenad. Det var riktigt varmt, 15 grader. 1.5 timmars promenad, lite lunch, sen hivade jag fram starthjälparen, startade bilen och åkte tillbaka på jobbet där jag mötte upp tjommen som fick min gamla plåtkompis. Han hade skruvat loss batteriet ur den, och hjälpte mig att byta på min nya plåtkompis. Det funkade och bilen startade :) :) :)   DET kändes bra i hjärteroten :) 


Hann hem och tvärvärma lite mat, sedan var det hundkurs. En paket mamma Scans köttbullar, koner och fotbollar, sen åkte jag dit. 


Jag vet att jag berättat det tidigare, men jädrar så kul det är att hålla hundkurs! Att få se ekipagen med lätthet klara sådant de för två veckor sedan aldrig trodde de skulle klara. När jag vid första kurstillfället talade om att vi om två gånger ska ha inkallning förbi köttbullar, då skrattade de flesta och mer eller mindre såg ett kaos framför sig. Nu var det ju så att inkallning förbi köttbullar var inga som helst problem. Slalomgång mellan köttbullar - inga som helst problem, inte ens med hunden okopplad. Så himla kul !


Då vi startade kursen kl 18.30 så var ju den här värmande solen som bortblåst, och det småregnade och var svinkallt. Det var faktiskt skönt att komma in där strax före 20.30    Kvällspromenaden blev kort, det uppskattade nog hundarna åxå. 


Idag är en ny dag, och i afton en ny hundkurs :)  Ikväll är det avslutning på mixkursen, och vi avslutar med rallylydnad. Detta förutsatt att det inte regnar och är skitväder. Jag vill inte avsluta en kurs i regnväder. 


Nä hörrni, dags att hänga bort morgonrocken. JAG är laddad, bilen är Laddad ... Nu kör vi tisdag :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards