Alla inlägg den 15 maj 2015

Av maria tafvelin - 15 maj 2015 21:51

Idag hittade jag en ny promenadstig i skogen :)  Efter morgonpromenaden lastade jag Kelly och Molly i bilen och åkte till skogs. Hittade den här nya, fina stigen

     

Efter 40 minuter åkte vi hem, då bytte jag hund och tog med Cornelis. För hans del gäller det att kunna springa lös utan att bli besatt av pinnar, grenar, stubbar. Det går SUPERBRA !


 

Hem, byta hund, ta med Paddy på samma promenad i skogen. 

 

Efter det här mötte jag en större pärs än vad hundträning någonsin kan bli. När jag kom hem med Paddy, parkerade bilen, tog ut honom, gick från parkeringen .... såg att några som håller på att flytta in, höll på att bära upp saker ur bilen. Precis när vi skulle passera deras bil/släp, så mötte vi den äldre damen som bor i lägenheten bredvid min. 

- Du slår på tvn tidigt på morgonen, sa hon.

- Nä, jag slår aldrig på tvn under dagen överhuvudtaget. 


Under skid-VM påtalade hon att hon hörde min radio tidigt på morgonen. När jag berättade för henne att jag inte har någon radio, så menade hon att det var nog klockradion. Jag har ingen klockradio heller. 


Den gången, följde jag henne in i hennes lägenhet, in i hennes sovrum .... la örat mot väggen som ligger vägg i vägg med mitt kök .... jag hade tvn på då, eftersom det var skidvm .... hörde inte ett ljud. Inte hon heller. 


NU påstod hon att hon stördes av min tv, tidigt på morgonen. 

- Jag har aldrig någonstin startat tvn tidigt på morgonen. Jag lyssnar på radio kanske en lördag i månaden, då på Melodikrysset, alltså INTE vid halv 4, då hon anser att jag stör. 


- Varifrån kommer det då? sa hon och fnös högljutt, och gick iväg. '


Jag blir så ytterst sällan arg nuförtiden. Det händer knappt. MEN, nu i afton kände jag faktiskt att jag blev förbannad. Det är HELT omöjligt att de störande ljud hon hör den tiden varje morgon, kommer från min lägenhet. När jag var tillräckligt uppretad, gick jag och ringde på hennes dörr. 

- Du, jag tar illa vid mig att du anklagar MIG för störande ljud, när jag VET att det INTE kan komma från min lägenhet. 


Hon hävdade att det kommer från min lägenhet .... Jag blev rent ut sagt förbannad, och när hon efter en massa skitsnack sa:

- men varifrån kommer det?, så pickade jag mig själv i skallen med pekfingret och sa

- Kanske härifrån


Jag vet. Det var kanske inte det mest mogna drag jag gjort mot en 70+ kvinna .... men där nånstans gick gränsen. Jag tar INTE på mig skit som inte har hos mig att göra. Punkt. Det slutade med att hon skickade ut mig ur sin lägenhet. 

UT - Gå UT


Japp, jag gick in till mig.   Jävla surfitta. Varifrån ljudet än kommer som väcker dig varje morgon så är det i alla fall inte härifrån. Hoppas att hon får hjälp med det där. 


Nu ska jag ta en kvällsrunda med hundarna, sen krypa isäng. I morgon startar agilitykursen, och det känns superkul :)  


Hoppas du haft en bra dag, och att du kunnat fylla dagen med värda grejer :)    Molly är nog nöjd med sin födelsedag tror jag :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 15 maj 2015 10:15

Nej, DET är ingen vanlig dag för det är Mollys födelsedag, Hurra, Hurra, Hurra !!! :)  Mitt söta lilla rivjärn Molly fyller 7 år idag :)

           

Det största som hänt henne i hela hennes 7-åriga liv, är att Cornelis flyttade in och hon fick en pojkvän :)

         

Vi ska fira genom att jag ska lasta hundarna i bilen och skjutsa runt dem lite :)  


Inatt gick det bra på jobbet. Jag somnade aldrig innan jag åkte, men det gick bra ändå :)  Sov nästan 3 timmar när jag kom hem, det är ju lite mer än vad jag brukar på fredagmorgnar. Jag tror inte att det har snöat här, eller isåfall såpass lite att det hann försvinna innan jag vaknade. Det är 4 grader och genommulet. I morgon är det sol, enligt meterologen som bor i min telefon. Hoppas han har rätt. 


Nej, nu ska jag veva igång dagen här. Det blir en promenad med hundarna till att börja med. När jag kom hem i morse så regnade det ordentligt, så det blev bara en pinkrunda runt huset. Jag ska bara dricka upp kaffet, sen väcker jag dem. Ha en härlig fredag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards