Alla inlägg den 17 maj 2015

Av maria tafvelin - 17 maj 2015 22:35

Avslut på vardagslydnadskursen idag. Jisses så imponerad jag är ! Tänk att utmana sin egen höjdrädsla, att få sin hanhund att lyssna trots att en tik på kursen är på löpen, att verkligen känna att kontakten och samarbetet med hunden finns där !!!!!   


Härliga soloträningar med hundarna.


Första viltspåret för Lilly, 10 v idag. 


Lammstek till middag. 


Jag kör dagen i bilder helt enkelt. 

                         

Kvällspink i pissande regn, så pissande ... nä, jag menar passande ... fniss.   Oj så kul !!! :)


Nä, dags att göra kväll. I morgon börjar jag jobba kl 14, men ska lämna Cornelis sele till min granne och vän Tony för att få en längre pinne till den. Tack Tony för att du ställer upp och fixar det! 


HOppas du haft en BRA söndag, och att du kunnat fylla dagen med värda grejer :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 17 maj 2015 09:05

Söndagen är här. Står i mitt supersöta lilla kontor och dricker kaffe. På diskbänken ligger den här

 

Lilla Lilly ska gå sitt första spår idag :)


Igår startade jag upp en grupp i agility. Superkul ! :) 3 av 5 deltagare gick agilitykursen jag hade i höstas åxå. 2 st. kunde inte komma igår, men kommer nästa lördag.  Det var superhärligt väder, solen sken. Det blev ingen tur ut till Pernilla och Mattes stuga, då det skulle vara fullt upp med folk där. Jag tar det någon annan helg :)


Jag pratade med ordföranden i Brf och berättade incidenten med grannen. Han blev helt förskräckt, och ska prata med henne. Han uttryckte sig flera gånger: 

- Men vafan säger du!  ... nämän helvete ... 


Så, nu tar han tag i det där.


Efter kursstarten åkte jag hem, (pratade med ordföranden, för han satt ute på sin balkong när jag kom från parkeringen) tog ut hundarna på promenad, körde lite höghöjdsträning med dem

 

sen hade jag tvättstugan. Kvällen avlöpte i lugn och ro med god mat och ett glas rött. 

 


Strax ska jag gå morgonrundan med hundarna, sen fixa mackor. Idag är det avslutning på vardagslydnadskursen och jag ska bjuda på fika i lusthuset efter dagens utmaningar. I afton kommer Hannah och Robban med Lilly, då vi ska lägga ett litet spår åt henne. 


Nä, bäst jag sätter igång. Ha en underbar dag, vad du än ska göra. Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards