Alla inlägg den 21 maj 2015

Av maria tafvelin - 21 maj 2015 08:52

Torsdag morgon. Inatt drömde jag flera olika drömmar, den ena mer osannolik än den andra. Först var det Björn Skifs. Jag tror att det var så att hans bil gått sönder (det var ju festligt att det var just DET .. fniss)   så han skulle ha skjuts. Jag vet faktiskt inte vem som körde min bil, själv satt jag i baksätet, och Björn Skifs fick sätta sig fram. Jag tror att Pernilla och Hannah var med åxå.   Nu var det så att vi inte hittade dit Björn skulle, så han fick sova över hos oss, och då bodde vi i gamla huset på Solbacken. Nästa dag skulle han åka vidare, men kunde inte begripa vart det låg, dit han skulle. 

- Har du ingen kart-app på telefonen, frågade jag

- En vad?

-Alltså en app med kartor.

 Det visade sig att han hade en gammeldags mobil, ni vet en sån där tegelsten man fick dra ut antennen ur ... fniss Sen vet jag inte mer, för där tog nog nästa dröm vid. 


Jag var på nån typ av danstillställning, och det var en människa där med en aggressiv hund, som bet mig när jag dansade förbi. Jag skrek på vakterna, som kom dit och skickade ut kvinnan med hunden. Då jädrar fick jag en aggressiv man efter mig, och när jag ropade på vakterna så var de upptagna med annat. Sprang ut till baksidan av lokalen, där skulle man precis starta en auktion. Jag blev misstänksam då det satt ett gäng män med typ rånarluvor och fotograferade alla föremål som skulle ropas upp. Jag gick in i danslokalen och fick alla att följa med ut, för att hålla koll på de här männen. Hux flux satt jag på ett traktorflak tillsammans med ett gäng andra som blivit attackerade av den aggressiva hunden, bland annat två tjejer i burka. Plötsligt kom gänget fram, de med rånarluvorna. De pratade inte svenska, och väldigt dålig engelska. De skulle ta med sig tjejerna med burka, och de började gråta. Jag höll om de här tjejerna och ville veta varför de skulle hämtas. Det visade sig att den ena skulle giftas bort, och de ville veta om jag skulle komma på bröllopet. Jag frågade tjejen om hon kunde komma undan att gifta sig 

- Nej. Det kommer att hända, vare sig du är där eller inte, grät hon.


Då skar det i hjärtat, för vem och vad stöttade jag genom att gå på bröllopet?


Där nånstans vaknade jag.


Idag ser det ut att kunna bli all världens väder. Just nu molningt, men ska visst både regna, åska och klarna upp. Igår regnade det ju mest hela dagen, vilket mina hundar är sådär måttligt förtjusta i 

 

Efter morgonrundan åkte jag in till stan en sväng, lunchade hos Hannah och sen tog vi ut Milo och Lilly i skogen. Lilly är helt obekymrad om regn :)

 

Hem, ut med hundarna igen, och sen iväg till jobbet. Mot kvällningen kom Pernilla och Mattias hit för att bli klippta. När de åkte hem, där kring 22, hade Kelly redan gjort kväll och hoppat under täcket :)  Det blev att väcka upp och ta ut på kort kvällsrunda innan det var sängen på allvar :)


Idag börjar jag jobba kl 13, och vet inte riktigt när jag slutar, det beror på när jag är klar, sen går jag ut inatt igen. HOppas på uppehållsväder i morgon, då blir det både dw och lydnadsträning för hundarna, i olika konstellationer. 


NU blir det morgonrunda, eftersom kaffet är uppdrucket :)


Ha en härlig torsdag, och försök att fylla den med nåt värt . När dagen tar slut, är det för sent att göra nåt åt det.


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards