Alla inlägg den 24 maj 2015

Av maria tafvelin - 24 maj 2015 22:06

trött jag är :)

Den här dagen har varit absolut sprängfylld med värda grejer :)  Efter morgonrundan tog jag med Cornelis och Molly på dw-promenad 1.5 timmar tillsammans med Sara och hennes Atlas. Nya selen som Tony sytt, sitter som en smäck, och C klev inte ur en enda gång :)   


C fick hjälpa Molly på hemvägen, och dra hennes kätting åxå, en bit. Sista biten bar Jag den själv. Jag såg att det gick tungt för Molly idag, därav att hon sista biten fick gå utan att dra överhuvudtaget.   När vi kom tillbaka och tagit av selar och kätting, tog vi en nervarvningsrunda tillsammans och Sara sa: släpp Cornelis du, Atlas är duktig på att anpassa leken. Det gick jättebra i ett par minuter, sen kom stöddige Cornelis fram, och det var bara att koppla honom igen. Nåja, det kom ju inte som en chock precis. 


När jag kom hem, tog jag ut Kelly och Paddy på en duorunda, och när jag kom hem hade Hannah och Robban kommit. Då var det dags att dra till skogs och lägga spår till Lilly :)


       

Hem, iväg på jobbet några timmar. Hannah följde med och hjälpte mig, det var guld värt!   Kom hem, gick ut med hundarna, åt lite uppvärmd supergod Kebabgryta ... kollat lite på tv. Nu blir det att ta ut hundarna på kvällsrunda, ta en snabb dusch, sen hopp isäng. I morgon börjar jag jobba kl 8  :)


Hoppas att du åxå haft en härlig söndag :)


Gokväll    

DW

Av maria tafvelin - 24 maj 2015 09:23

Söndag morgon. Strålande sol och 9 grader :)  Står i mitt supersöta lilla kontor och dricker kaffe och njuter av tystnaden. (ja, fågelkvittret njuter jag åxå av ... samt ljudet då tåget kör förbi)


Igår blev det sent, för jag såg hela baletten när Måns vann. Riktigt spännande faktiskt :)   Vaknade av att Paddy kräktes där kring 8. 


Strax dags för morgonrunda, sedan blir det en dw-promenad med Cornelis och Molly, tillsammans med Sara och hennes hund. Klöven ligger på diskbänken på upptining igen, i afton blir det ett spår till lilla Lilly :) I morgon jobbar jag 8-12, då lägger jag spår till  någon av mina på eftermiddagen tänkte jag :)   Kanske Kelly?  Hon har faktiskt aldrig gått ett viltspår, så hon kan få prova. 


Nu har jag blivit medlem i brukshundklubben. Jag har varit medlem tidigare, för 100 år sedan, när jag gick agilitykurs med Leo, lille cairnterriern jag hade då, sen dess har jag aldrig varit där. Som medlem får jag bla nyttja agilitybanan, och det känns kul :) Hundarna ska få göra lite come-back i agility, det har inte blivit något sådant de senaste åren. Jag kommer åxå, längre fram, att åka upp på klubben med Cornelis, men inte riktigt än. Jag ska jobba mer med tex bollövningar och lugn i skogen, innan jag tar den stora utmaningen det blir för C att hålla sig lugn uppe på klubben. Visst får han visa förväntan, och arbetsvilja, men inte Mani och fullständigt gå upp i stress så mycket att han blir okontaktbar. Som sagt, jag har kommit en bra bit på vägen med det där, men det är en bra bit kvar åxå :)  Ska bli kul att se hur han agerar nu när vi ska på dw-promenad. Börjar han gnälla i bilen? Jag brukar ju ta kättingen över axlarna och promenera dit, men eftersom jag ska ha både C och Molly med, så tar jag bilen, det blir för tungt med bådas kättingar över axlarna. Så, jag åker dit en stund i förväg så jag hinner värma upp dem ordentligt innan selen och kättingen åker på. 


Nä, dags att skrida till verket -väcka hundar och gå morgonrunda. Ha en riktigt Skön Söndag! Fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards