Alla inlägg den 2 juni 2015

Av maria tafvelin - 2 juni 2015 22:42

Tisdagkväll och jag är supertrött. Så trött så att jag håller på gå av faktiskt. Var nyss ute med hundarna, och när jag kom in mötte jag min nye granne i trappen. Artig och belevad ung man som gick i samma klass som Pernilla på gymnasiet. Han frågade var soprummet var, och när han gick sa han: Trevlig kväll! 


Ja hörru, om du bara visste så lite det är kvar på den ... fniss


Idag, efter morgonpromenaden, gick jag ett spår till Cornelis. Hade med 3 grejer som jag planterade utefter spåret. Det blåste rejält, så jag tänkte att det blir nog svårt eftersom jag bara hinner låta spåret ligga max en timme. Medans spåret la sig, tog jag Paddy på en solorunda

  

Cornelis lät hälsa att spåret var för lätt.

 


Igår var jag ute med först Cornelis på solotur i skogen, och sedan med Kelly på en aktiveringspromenad

 


 

Kelly är fantastisk, å jisses va hon älskar att få göra saker. Hon blir ju faktiskt 9 år (minst) i september (ungefär)  men det kan man inte tro. 


Jag drömde att jag var och kollade på en 5-rumslägenhet i tre våningar. Det fanns kaffemaskin i sovrummet och hyran var 1700 kr per månad. De kunde inte ta mer, för de som ägde huset bodde längst ner, och man använde samma ytterdörr. Jag skulle dock inte sälja min supersöta lilla etta, för Pernilla och Hannah skulle ha den när de började gymnasiet .... fniss. Vad den drömmen betyder, har jag ingen aning om, men flytta härifrån kommer inte på fråga. Kaffemaskin i sovrummet kommer inte heller på fråga. Pernilla och Hannah gick ut gymnasiet för ett antal år sedan, så det var fel det åxå.   Hahahahaha


Nä, nu måste jag krypa isäng. Hoppas du åxå haft en bra dag, som du kunnat fylla med värda grejer. 


Gokväll
 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards