Alla inlägg den 4 juni 2015

Av maria tafvelin - 4 juni 2015 09:25

Torsdag. Försökte sova så länge jag kunde. Vaknar alltid några gånger per natt, bara för att kolla läget .. fniss, vaknade för att koka kaffe där kring kl 8. Sedan dess har jag hasat runt i morgonrocken, läst Norran och Aftonbladet, kikat runt lite på nätet i största allmänhet, samt druckit mina tre koppar. 


Igårkväll var jag verkligen trött och slut. Jag till och med höjde rösten åt hundarna, och DET händer inte ofta. Nära nog aldrig. Hannah och Robban kom förbi och jag skickade upp hundarna på soffan för min trötta hjärna orkade inte riktigt med ståhejet. Samtliga hoppade ner direkt, och då brann jag av. Efter det satt de kvar i soffan ända tills Hannah och Robban åkt och jag gav klartecken att gå ner igen. 


Torsdag/fredag ... har smått gruvat för just de här två dagarna. I afton är det mycket att göra på jobbet (vilket det varit hela veckan, nu inför studenten och nationaldagen) , ikväll har jag agilitykurs direkt efter jobbet, sen ska jag jobba natt. I morgon ska vi på studentmiddag för bästa kompisen Annicas dotter Jenny. Det är något jag ser fram emot, men vet ju att jag brukar vara rätt spak på fredagar. Men, jag måste försöka tänka på NU. Inte ikväll, inte inatt, inte i morgon, utan NU. 


Tänker på en sak ....  En del tar avstånd från att man är så jävla positiv hela tiden. De menar att Livet INTE är bra jämt. Man KAN inte vara positiv till allt. 


- Nej, livet ÄR inte bra hela tiden.

- Nej, man KAN inte vara positiv JÄMT 


MEN, man väljer själv hur man ska hantera det mindre bra som händer, likväl som man väljer hur man ska hantera det BRA som händer. Man beslutar SJÄLV var man ska lägga sitt fokus. 


Kan det vara så att när man fattat och accepterat att Livet varken är rättvist eller enkelt, så är det lättare att faktiskt KÄNNA sig positiv?  Att faktiskt se det positiva i det mesta ,inte i allt givetvis, men i det mesta.  JAG går hellre runt med en positiv känsla i kroppen, än en negativ. JAG försöker se glädjeämnen, och fokusera på dem, för det mår JAG bättre av. Jag är egoist på det sättet. Jag vrider på saker så att jag ska KUNNA välja glädje. Det trivs jag med :)   Jo, vissa tycker att jag är för glad. Det kan inte vara "på riktigt"  . 


Jo, det kan det :) :) :) 


NU skiner solen. Det är 13 grader varmt, alldeles lagom för en skön promenad :)  Det blir en längre sväng nu direkt. Ha en härlig torsdag! Fyll den med nåt värt, så är det lättare att känna sig glad och nöjd :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards