Alla inlägg den 5 juni 2015

Av maria tafvelin - 5 juni 2015 12:04

Igår kväll kunde jag inte somna före nattjobbet. Jag jobbade ju 13-18, skyndade hem, tog ut hundarna, sen var det plattan i mattan mot Medle för agilitykurs. Härligt väder var det!  Jag var trött och slut, men när man kommer fram till hundkurs, så piggnar man till, för det är så kul :)  20.30 avslutade vi och jag åkte hemåt. Minst sagt sen middag framför tvn:n till Robinson, medans jag försökte varva ner. Ut med hundarna igen kl 22 och sen isäng. Slumrade inte ens en gång, utan klev upp kl 00, väckaren på 00.15 behövde aldrig kicka igång. Hundarna var mer eller mindre medvetslösa när jag klev upp ... fniss


 


Oerhört trött och seg, men som vanligt när man kommer fram på jobbet så kvicknar man till där åxå, precis som när jag kom fram på hundkurs :)


Inatt var det mycket att packa. Inte bara bröd, utan studenttårtor, nationaldagsbakelser och vår (sanslöst goda) sommarsemla.

 

(ungefär sådär dimmig kände jag mig )

 

   

(den här bilden har jag fotat från vår facebooksida som ni kanske ser. Hade inget foto på den i telefonen)


Jag slutade jobba 7.30 i morse. Åkte hem, gick en härlig promenad med hundarna i solen

 

sen var det dags att krypa isäng. Kom under täcket kl 9 och somnade tämligen direkt. Vaknade kl 11. Nu går det riktigt segt, och det är helt ok. Jag har måst lämna återbud till aftonens studentsammankomst. Jag har nog sträckt ut gummibandet så långt det är möjligt, och idag gäller det att ha tyst och lugnt kring mig. Skänker även en tanke till Pernilla och Mattias som jobbat från 5 på morgonen till 22 på kvällen i snart 2 veckor. Ja, förutom igår. Då jobbade de från 5 på morgonen och hade nyss gått hem när jag kom kl 00.30   Sen kom de tillbaka igen kl 5 

DE behöver vila. De får vila i morgon lördag, för på söndag jobbar de igen. 


Som sagt. Idag  blir en lugn dag. Måste förbereda för morgondagens avslut på agilitykursen, eller, måste och måste ... det finns inga måsten, men det är något jag tänkt göra, för att få en bra avslutning på kursen. Hundarna får en vilodag de luxe. 


Ha en Bra fredag. Fyll den med nåt värt! 


Känns tokigt att säga gomorron, så jag säger Tjing så länge :)



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards