Alla inlägg den 12 juni 2015

Av maria tafvelin - 12 juni 2015 10:47

Fredag. Jag väntar på att perkon ska puttra klart så att jag får börja dra i mig mina tre koppar kaffe. Det var hektiskt på jobbet inatt, saker jag brukar vara klar med kl 5, var jag inte färdig med förrän strax efter 7. Stämlade ut 7.40 och begav mig hem till hundarna för morgonpromenad. Kom isäng 8.30  och somnade efter ett kort tag. 


 Gissa vad jag Väcktes av !


- Var det Vindens melodi? 

- Nej

- Var det fågelkvitter?

- Nej


Nya grannen, i lyan bredvid, renoverar sin lägenhet, och Jo, man behöver använda slagborrmaskin när man borrar i väggarna här, det fick jag själv erfara när jag flyttade in för 2 år sedan :)  Så, rätt svar är:


Jag väcktes till ljudet av en slagborrmaskin, in action :)  Klockan var då 10.30   Tänkte först att han kanske bara borrar ett par hål, sådär så att han får upp nån tjusig handdukshängare eller nåt ... men tydligen var det större saker som skulle upp, för han har inte slutat borra än. 


Nåja, jag brukar ju ändå inte kunna sova så länge på fredagar, så det får väl gå för den här gången ... fniss. 


Efter kaffet ska jag kamma till luggen och dra iväg till Jävre för att hämta hundgrindarna till bilen, som jag fått tag på. Det börjar se lite murrigt ut på himlen, hoppas att det är uppehåll när jag kommer tillbaka ....  Vill ju få sätta in nya grindarna åxå :)


Nä, nu har jag både hunnit dricka kaffe och kvista förbi spegeln och inse att det krävs större ingrepp än att bara kamma luggen, innan jag överhuvudtaget ska sätta mig i bilen och åka någonstans. Bäst jag sätter igång :)


Ha en underbar fredag. Kom ihåg att fylla dagen med nåt värt!

Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards