Alla inlägg den 15 juni 2015

Av maria tafvelin - 15 juni 2015 10:58

Gårdagen blev fullspäckad av värda grejer :)  Efter en härlig morgonrunda med hundarna, åkte jag och jobbade några timmar med Pernilla. Direkt därifrån till Myckle och Deborahuset, där jag hade en klippning. Därifrån hemåt, stannade tvärt hos Ronja för att kolla in var hon bor och få lite info. Jag ska nämligen gå ut med hennes fina amstaff Diva några gånger i sommar. Hem, ut med hundarna, lastade Kelly och Paddy i bilen och åkte till rinken där Hannah och Robban mötte upp med Milo och Lilly. Tanken var att Lilly skulle få träffa Kelly och Paddy. De ska ju träffas framöver, då Lilly förmodligen ska vara här då och då, tillsammans med Milo, när Hannah och Robban åker bort och behöver hundvakt. 


De ska gå valpkursen jag drar igång i morgon, så det var lite för att Lilly skulle få spana in rinken åxå. Alla skötte sig exemplariskt, även om Lilly säkert tyckte att Kelly och Paddy var oerhört tråkiga, som inte ville leka med henne. 


Efter det här, åkte jag hem, lagade middag, (det blev kyckling)

 

Jag har ju planterat färska kryddor ute på balkongen .... härligt att gå ut och bara hämta in :)


Efter maten skrev jag på materialet till valpkursen, sen blev det lite tv innan det var dags för kvällsrundan.


I morse vaknade jag 8.30 

 

Tur som en tok, som vanligt. Det hade regnat, men när vi gick ut för morgonpromenad, hade det nästan slutat helt och hållet, bara lätt duggregn. När vi kommit in, började det störtregna däremot :)


Egentligen har jag inget emot regn, det är bara så jobbigt när glasögonen blir helt igenregnade. Ett par minuter går bra, men sen får man oåterkalleligen ont i skallen utav det. Jag är så varmlivad att om jag drar upp huvan på regnjackan, och drar ner den så att ögonen hamnar under kanten, så blir jag så svettig att glasögonen immar igen. Därav att jag helst ser att det inte regnar :)


10 grader i skrivande stund. Ser ut att kunna bli uppemot 14 under dagen. Förra sommaren, som man minns som så helvetiskt lång och varm, var åxå den kall i Juni. Inga högre temperaturer under hela Juni månad, så ni som verkligen älskar värme - ge inte upp, den kommer säkert :)   Själv tycker jag det är perfekt med 13-15 grader, så länge det inte regnar varje dag :)  


Det blev lite tidig lunch idag ... eller, frunch närmare bestämt. Kastade in en portion lax i micron, pickade bara ett hål i plasten. Körde några minuter. Klart :)   Inget salt, ingen peppar ... bara färsk oregano, persilja och basilika. Till det ruccola och jordgubbar, melon, oliver och soltorkade tomater. Några skivor gurka åxå. Supergott :)

 

Nä, nu ska jag småfippla lite innan det är dags att åka på jobbet. 


Ha en bra Dag :)


Gomorron ... eller, goddagens :)

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards