Alla inlägg den 16 juni 2015

Av maria tafvelin - 16 juni 2015 22:30

Nu har jag bråttom isäng :)  I morgon är det onsdag, men för mig blir det som torsdag ... alltså, att jag först jobbar 13-17 , sen går ut och jobbar natt. Fast, innan jag somnar ska jag bläddra lite i de spår- och sök-böcker jag fått låna av grannen och vännen Lotta Lindergren :)


Efter jobbet skyndade jag mig hem, snabb pinkrunda med hundarna, sen iväg till rinken och starten för valpkursen :)  HUR kul som helst !!!! 6 deltagare (vill absolut inte ha större grupp på just valpkursen) varav en deltagare är Hannah och Robban. Jo, jag vet att de är två, men de räknas som en :)  Så, deras Lilly, sen är det en annan gammal bekant, som gått vardagslydnadskurs med mig tidigare, då med sin Dobermann. Nu är det en ljuvlig engelsk bulldogvalp :) , En cane corso blandnin, en labrador, en finsk lapphund och en liten miniatyr - nånting  :)   


Dagens innehåll var kontakt. Tänk så kul det är att VETA i förväg, hur det kommer att se ut inom en halvtimme, när det till en början mest är kaos ... fniss. Alla jobbade superbra, och kontakten var det sannerligen inget fel på :)


Nä, som sagt .... dags att krypa isäng. I morgon ska jag även förbi och gå ut med Ronjas fina Diva innan jag åker till jobbet. 


JAG har haft en kanondag! Hoppas att du åxå haft det :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 16 juni 2015 12:47

Klockan är strax 13 och jag börjar ladda för jobbet. Jag har hunnit massor idag faktiskt, trots att jag sov länge :)  Efter morgonrundan tog jag Cornelis som bärhjälp för att posta ett brev. 

 

sen har det varit solorundor/soloträning för hela slanten, fram tills nu

   

En farbror med rullator jag brukar träffa på när jag är ute med hundarna, han säger alltid nåt vänligt ord om hur fina och duktiga hundarna är. Idag satte han sig på rullatorn och tittade när jag tränade Kelly. Han applåderade flera gånger och ropade - BRAVO !!! :) hahaha ... riktigt gulligt faktiskt. 


Nu är det dags att börja dra iväg på jobbet. Ha en riktigt bra tisdag. Sista tisdagen före midsommar :)


Tjing så länge 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards