Alla inlägg den 19 juni 2015

Av maria tafvelin - 19 juni 2015 09:00

Vaknade till strålande sol och underbart fågelkvitter. Jo, jag drog ur silikonöronpropparna och låg kvar i sängen och lyssnade en stund innan jag klev upp. En HELT underbar start på midsommaraftonen. Det fina vädret ser ut att hålla i sig hela helgen dessutom :)


FÖRE jag vaknade, drömde jag så konstigt ... fniss. Jag drömde att vi var tre stycken ... vet inte exakt vilka de andra var, men det var som att Lena Lindfors och Sara Lundberg var med (Sara, hon som jag gick vilse tillsammans med häromsistens på dw-promenad) Sara körde och vi skulle uppför en stor backe, i en hästhage. Det var lerigt, så jag och Lena (om det nu var hon) hoppade ur. Jag skulle putta på, och Lena skulle öppna grinden till hagen. Sara gasade och jag puttade, och hon fick en sån jädra fart att hon åkte över kullen, voltade i luften och landade på taket. Bilen blev nästan helt platt. Jag skulle ringa 112, men tryckte på fel siffror hela tiden. Det blev 1112, 114, 125, 1126 osv i all evinnerlighet. När jag äntligen kom fram, svarade en kvinna, och jag hörde att hon satt och filade naglarna. 


- Vi behöver en ambulans, sa jag

- Jag tror vi avvaktar tills det blir sämre, svarade hon

- Hur vet du när det blir sämre?, frågade jag

- Jag har jobbat här så länge, så det kan jag, svarade hon. Vi säger så,


Jag hann ropa 

- Men hur vet du var du ska skicka ambulansen?

- Jag skickar den till din mailadress


Kollade mailen när jag vaknade. Ingen ambulans fanns där, så troligen blev Sara inte sämre ... fniss


Åh, idag ska jag fortsätta göra fint på balkongen! Igår var jag och Hannah på Solbacken igen, så jag sprang in på Blomsterlandet och köpte några blommor som jag planterade ut. Det har fortfarande inte kommit in några änglatrumpeter, det har varit för kallt. Nåja, jag avvaktar väl en vecka till med den :)


Jag satte även några fröer i två balkonglådor. Ruccola och en annan salladssort.   Idag ska jag ner i förrådet och hämta upp balkongmöblerna jag köpte för en 50-lapp på facebook i höstas. Det ska bli härligt att få äta på balkongen i afton :)  Bäst att köpa myggmedel åxå nu när jag tänker efter :)


Nä, klockan går och jag vill hinna fylla dagen med så mycket värda grejer det bara går :)   Börjar med att ta en härlig promenad med bästa hundarna :)  Egentligen skulle Milo firat midsommar här, men han hänger med Pernilla och Matte ut till deras stuga istället. 


Ha en Riktigt TREVLIG Midsommarafton!!! 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards