Alla inlägg den 20 juni 2015

Av maria tafvelin - 20 juni 2015 23:20

Jag är supertrött, men försöker sammanfatta dagen så gott det år i mitt huvud. Jag är så lyckligt lottad. KOlla in mina bilder idag, så förstår du

 

Här står jag vid Pernilla och Mattes stuga i Tåme. Snacka om havstomt  Vi  packade picnic-korgen, tog hundarna och drog iväg på utflykt idag. Helt makalöst underbart

                 

När vi kom hem, var hundarna trötta 

     

Själv hällde jag upp ett glas vin och satte mig på min underbara balkong och läste

   


Nu har vi varit ute på kvällsrundan ... hundarna har redan hunnit isäng. Jag är åxå trött, men försöker dra ut på det ....   så himla vackert ute nu .... blå himmel ... dagsljus ... vindstilla ... helt underbar midsommardag. 


Hoppas att du haft det lika bra som jag. Det unnar jag dig!


Gokväll



Av maria tafvelin - 20 juni 2015 09:53

Jisses vilken underbar midsommarafton jag hade! När var det senast sol på midsommar? och finklänningvarmt?  Det finns knappt ord att beskriva dagen, så jag kör den i bilder istället.


Från Morgon till Kväll:

                                       


Idag ska jag åka iväg och hämta några stora krukor jag köpte på fejjan igårkväll. Jag hade ju gett upp om att få tag i en änglatrumpet, men så kom fina grannen Lotta Lindergren och gav mig en !!!!  Idag ska den få flytta ner i en stor fin, blå kruka. Passar perfekt i det blå rummet ute på balkongen. Tänk .... min supersöta lägenhet är en etta, men upplevs minst som en tvåa eftersom jag har så stort kök att jag rymmer bord och stolar där. Hallen är stor, badrummet är superlyxigt, vardagsrummet är stort, och sovdelen tillräckligt stor, med två garderober. Min superfina balkong är åxå en tvårummare. När man kommer ut på balkongen och tar höger, har jag min trädgård med färska örter och sallad (ja, salladen har jag nyss sått, så den har inte kommit upp än) och supersöta svarta bordet och stolen som jag köpte i höstas för en 50-lapp. Där har jag lagt svarta mattor (bastmattor från Rusta) 


Tar man till vänster, kommer man till det blå rummet. Där har jag vilstolen som jag fick på en bortskänkessida på fejjan förra sommaren, och där har jag lagt blå mattor (bastmattor från Rusta)  Där hänger åxå det blå balkongbordet som jag gick på samma bortskänkessida som vilstolen  :)  Jag är så nöjd så det är inte klokt :)


Nu har jag druckit mina tre koppar, så nu ska jag gå ut med hundarna. Känner på mig att den här dagen kommer att bli fantastisk :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards