Alla inlägg den 23 juni 2015

Av maria tafvelin - 23 juni 2015 22:22

Tisdag ... dags att krypa isäng. Måste bara delge dagens tankar. 


Jag trodde att jag hade semester nästa vecka, och veckan därefter. Nä, det visar sig att jag mindes fel ... fniss. Jag jobbar nästa vecka åxå, men SEN har jag två veckors semester :)  äh ... fel kan alla ha ibland :)


Efter jobbet tog jag kanostigenpromenaden med hundarna. Helt underbart, men faktum är att det behöver INTE bli varmare i sommar . 18 grader. Det räcker gott!

   

På aftonskvisten blev det valpkurs, sedan hem. 


Lycka. Det möter jag varje dag. Både det jag själv formar, och det jag får av andra. Nu ikväll fick jag ett sms av en kursdeltagare: 

Du är en fantastisk kursledare.


Avsändaren är ingen gröngöling. Avsändaren har flera hundar i familjen. Brukshundar. Avsändaren har hållit på med hundar i många år.   


Jag blev jättejätteglad!


Nu ska jag göra kväll, pronto. Ska bara försöka dämpa klådan i de miljoner myggbett jag fick under valpkursen. 


Gokväll :)

Av maria tafvelin - 23 juni 2015 05:43

Oj .... det känns att det var flera veckor sedan jag klev upp 5.15   .... fniss . När jag hivade mig ur sängen, sprattlade Molly till för att hamna under täcket igen. Lillgumman


Inatt blev jag attackerad av myggor, och det kliade sådär så jag snudd på blev galen. Tummen, armbågen och ena foten var värst drabbade, och ni vet när man kliar ... sen tänker - nä, jag ska härda ut, då går det över .... man härdar ut några sekunder, sen måste man klia igen. Ghaa !!!  Fast, bevisligen så slutade det klia någon gång, för nu känns det inte alls :)


Igår afton hände något som gjorde mig förtvivlad faktiskt. Parkour-delen av andra mixkursen har ju skjutits upp två gånger. Vi hade bestämt att köra igårafton. Jag trodde inte det var sant, när det började regna där kring 16, och dessutom hördes åskan mullra. Är det någonstans man INTE vill vara när åskan går, så är det bland stålkonstruktionerna där vi ska hålla till. Det blev att ställa in ytterligare en gång. DET kändes inget vidare. 


Efter jobbet igår, tog jag först ut Cornelis på solorunda. Det blev den vackra kanotstigen

 

En timme tog det att gå runt, då bytte jag och tog Paddy på samma runda

 

Det tog åxå en timme. Kelly och Molly fick dock nöja sig med en betydligt kortare variant. De ska få gå kanotrundan idag istället, när jag kommer från jobbet. I afton är det valpkurs igen :) 


Nä, dags att hänga bort morgonrocken och gå ut med hundarna. Måste egentligen boka om tvättstugan, men vet inte om jag vågar. Jag bokade tid i söndags, men jobbade såpass länge att jag inte hann dit. Bokade om till igår eftermiddag, men GLÖMDE. Hur jag nu kunde göra det. Men, så blev det i alla fall. 


Ha en riktigt bra tisdag, och fyll dagen med värda grejer


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards