Alla inlägg den 28 juni 2015

Av maria tafvelin - 28 juni 2015 10:12

Söndag. Klarblå himmel, strålande sol, 17 grader i skrivande stund. Nu är det sådär varmt att luggen fastnar i pannan vid promenaderna. Fniss


Igår jobbade jag med de här små apportpinnarna jag köpt. Kelly är superduktig på att snabbt hämta den pinne jag hållit i handen, och de pinnar jag inte rört (lagt ut dem med grillpincett) de får ligga kvar. 


  Cornelis är åxå snabb, hämtar pinnen ... men han hinner tugga sönder pinnen innan han avlämnar den. Jag måste träna honom på att inte tugga sönder det han ska hämta. Fortsätter den träningen idag.


Jag tror jag ska åka och köpa mig en cykel.  :)   Saknar att kunna cykla med Paddy :)  Få se när jag gör slag i saken.


Nä, jag tror att jag ska ta mig an den här soliga dagen nu på stört, så att den inte bara rinner iväg.  Hittade några tänkvärda citat igår .... här är ett:


"Om vi bara ville vara lyckliga, skulle det inte vara svårt att nå lyckan. Men vi vill vara lyckligare än andra" (Montesquieu)


Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards