Alla inlägg den 30 juni 2015

Av maria tafvelin - 30 juni 2015 05:41

Tisdag morgon. Det regnar och är 11 grader. Inatt har jag inte vaknat en enda gång, och det var länge sedan sist. Igårkväll när jag var ute på kvällsrundan med hundarna, blev jag varse att det kläckts åtminstone hundra babiljarder mygg det senaste dygnet. Det känns som att en skogspromenad nu, är ungefär det dummaste man kan ta sig till, både för sin egen, men även för hundarnas skull. 


Jag såg på väderprognosen igårkväll, att värme är på väg ....   det är nästan så att jag håller andan och tar sats lite .. gruvar en aning. Kollade tillbaka till förra årets blogginlägg, och såg att jag periodvis nästan grät för att det var så varmt. Hoppas verkligen att jag slipper den värmen i år. 


Igår afton hade jag avslut med mix-kurs-gruppen. Vi har måst skjuta upp parkour-delen gång på gång, men igår blev det äntligen av. Samtliga ekipage klarade utmaningarna galant, och det är så kul att se när hundar växer framför ögonen på en. Speciellt En av hundarna, som vid tidigare kurstillfällen inte direkt haft någon motivation till att vara direkt samarbetsvillig, visade nu upp hela sin potential. Ägaren sken som solen, och efterfrågade ytterligare en kurs med parkour, då hon åxå kände att hunden verkligen gillade utmaningarna. Så, jag ska slipa på den idén under mina två veckors semester :)


 

Jo just ja, jag hämtade ju tillbaka min plåtkompis igår afton åxå. Provade först direkt efter jobbet, då Hannah skjutsade dit mig, men då var bilen inte klar ännu, så Pernilla fick skjutsa dit mig kl 16. Då hade de hunnit stänga, men de hade kört ut bilen och lagt nyckeln på framhjulet. När jag pratade med dem i telefon, sa tjommen jag pratade med: Vem har satt dit den där rutan? Det var riktigt dåligt gjort. 


Jag anar att snubben jag köpte bilen av, gjort det själv. Eller, jag kan ju inte veta säkert, men mest troligt. Han på Ryds bilglas bad att jag inte skulle köra in bilen i biltvätten de närmsta dagarna, så limmet hinner härda helt. Jag längtar efter att få tvätta den faktiskt, men får avvakta några dagar. Sen är det bara att hoppas att det håller tätt. Han var inte hundra procent övertygad om att så är fallet ....  men, vi får se helt enkelt :)


Idag tänker jag på citatet:

"Hat är den feges hämnd för att han blivit skrämd" (George Bernard Shaw)


Det stämmer nog på pricken tror jag. 


Vad ÄR hat egentligen? Hatar Du någon/något? Eller ska man istället fråga: 

Vad är Du rädd för? Av vem har du blivit skrämd?


Nä, oj va klockan går snabbt. Nu är det hög tid att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ha en bra tisdag, fyll dagen med nåt värt, och var inte rädd :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards